۲۳ تیر ۱۴۰۱، ۱۱:۳۸
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 84820963
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شهردار ملایر: ۱۵۰ هزار مترمربع از معابر این شهر آسفالت می‌شود

همدان- ایرنا- شهردار ملایر گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، لکه‌گیری و روکش آسفالت ۱۵۰ هزار مترمربع از معابر شهر ملایر امسال انجام می‌شود.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی شهرداری ملایر؛ «مجید فرجی» اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون در مجموع روکش و لکه‌گیری آسفالت حدود ۳۵ هزار مترمربع از معابر اصلی و فرعی این شهر اجرا شده است.

وی افزود: تقاطع غیر همسطح انقلاب، بلوار حاج طوسی و خیابان هاشمی از مهمترین خیابان‌های اصلی شهر ملایر است که روکش آسفالت آن انجام‌ شد و مابقی نقاط در دست اجرا است.

شهردار ملایر با بیان اینکه یک لاین بلوار حاج طوسی پس از عملیات آسفالت‌تراشی و جایگزینی روکش اصلی، آسفالت روی آن به‌زودی اجرا می‌شود، بیان کرد: پس از اجرای روکش آسفالت، ایمن‌سازی با اجرای خط‌کشی محوری، نصب تابلوهای انتظامی و ترافیکی به همراه نصب گل‌میخ و چراغ راهنمایی نیز انجام می‌شود.

فرجی تقاطع غیرهمسطح انقلاب و بلوار حاج طوسی را از مبادی مهم ورودی و خروجی ملایر دانست و اجرای روکش آسفالت را موجب تسهیل عبور و مرور و افزایش ضریب ایمنی رفت‌ و آمدها، کاهش زمان سفر، روان‌سازی ترافیک شهری، جلوگیری از هدر رفت زمان شهروندان در گره‌های کور ترافیکی، جلوگیری از صرف هزینه‌های زائد حاصل از اصطکاک وسایل نقلیه، زیباسازی فضای شهری و افزایش سطح رضایت‌مندی شهروندان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه عملیات اصلاح و لکه‌گیری در سطح شهر با توجه به وضعیت گذر و اولویت آن به‌صورت مستمر انجام می‌شود، گفت: ارتقای کیفیت آسفالت معابر یکی از عوامل بهبود زیرساخت‌های معابر شهری است که در اجرای این طرح مورد توجه قرار گرفته است.

شهردار ملایر با بیان اینکه زندگی شهری بدون زیرساخت‏‌های شهری، امکان‏پذیر نیست و شهرهای مطلوب باید زیرساخت‏‌های شهری مناسب و کافی داشته باشد، تاکید کرد: طراحی و گسترش این زیرساخت‎‌ها باید بر اساس برنامه‏‌ریزی دقیق و آگاهانه صورت گیرد تا از تأثیر نامطلوب آن بر شکل شهر، زندگی شهری و شهروندان پیشگیری شود.

شهردار ملایر: ۱۵۰ هزار مترمربع از معابر این شهر آسفالت می‌شود

اجرای عملیات گسترده حذف علف‌های هرز برای جلوگیری از آتش‌سوزی

فرجی همچنین از اجرایی شدن عملیات گسترده حذف علف‌های هرز در بوستان‌ها و جنگل‌های این شهر توسط سبزبانان سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری در فصل تابستان و به منظور جلوگیری از بروز سوانح ناشی از آتش‌سوزی خبر داد.

وی اظهار داشت: با هدف پیشگیری از وقوع آتش‌سوزی‌های احتمالی، عملیات علف‌تراشی، حذف تنه‌جوش و پاجوش‌های درختان، پاکسازی عرصه‌های بحرانی و حذف سرشاخه‌های خشک درختان در تمامی بوستان‌ها، ‏جنگل‌های میرزا کوچک خان، خلبان، کوثر، کوهسار و شمس‌آباد از اردیبهشت امسال آغاز شده و همچنان در حال انجام است.

شهردار ملایر تاکید کرد: در راستای اجرای این طرح گشت‌های سیار مراقبت، شناسایی، کشف، اطفا حریق و بازدیدهای مداوم از محدوده جنگل‌های این شهر افزایش یافته است.

فرجی اضافه کرد: علاوه بر نصب بنرهای هشدار دهنده در بوستان‌ها و عرصه‌های جنگلی مستعد آتش‌سوزی، تعداد دستگاه‌های علف‌تراش برای حذف پوشش گیاهی قابل اشتعال افزایش یافته و آتشکوب برای اطفای حریق احتمالی، پاکسازی و جمع‌آوری کلیه مواد قابل اشتعال خریداری شده است.

وی جمع‌آوری شاخه‌های شکسته درختان و بقایای گیاهی از سطح جنگل‌ها و محوطه فضای سبز عمومی شهر، افزایش نظارت بر انجام به موقع آبیاری جنگل‌ها، پیگیری سریع گزارش‌های مردمی در مورد حوادث آتش‌سوزی و آماده‌باش تمامی نیروهای مستقر در تفرجگاه‌ها و مناطق جنگلی را از دیگر اقدامات عنوان کرد.

شهردار ملایر ادامه داد: در همین رابطه خطوط آتش‌بر در نقاط حساس و پرخطر، لوله‌کشی و انتقال آب در مسیرهای مختلف جهت خاموش کردن سریع آتش و مسیر دسترسی در جنگل‌ها برای سهولت در رفت و آمد ماشین‌های آتش‌نشانی توسط سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری ایجاد شده است.

فرجی با تاکید بر اینکه آتش رها شده در بخش کوچکی از طبیعت می‌تواند زمینه ساز نابودی چندین هکتار جنگل شود، از شهروندان خواست: با رعایت نکات ایمنی و خودداری از روشن کردن آتش در بوستان‌ها و یا خاموش کردن آتش‌هایی که در مناطق خطرناک و قابل اشتعال مشاهده می‌کنند، یاریگر مدیریت شهری در حفظ فضاهای سبز باشند.

وی وجود فضای سبز شهری و جنگل‌ها را حاصل زحمات چندین ساله و امانتی در اختیار مدیریت شهری دانست و بیان کرد: آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع چه منشأ طبیعی و چه انسانی داشته باشد، یک خطر اکولوژیکی محسوب و منجر به خسارات جبران‌ناپذیری می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha