۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای حذف مدارس کانکسی خراسان‌شمالی تخصیص یافت

بجنورد- ایرنا- معاون اجرایی اداره کل نوسازی نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی گفت: ۳۰ میلیارد ریال اعتبار اولیه برای حذف سه مدرسه کانکسی در قالب طرح "شهید پناهیان"در استان تخصیص یافت.

محمد نظری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در مجموع ۳۱ مدرسه کانکسی در استان وجود دارد که از این تعداد سه مدرسه شرایط حذف فوری و ساخت بنا را دارد.

وی افزود: با این اعتبار یک مدرسه کانکسی در شهرستان شیروان و ۲ مدرسه در شهرستان مانه و سملقان است که برای هریک ۱۰۰ مترمربع زیربنا در نظر گرفته شده است که تا پایان سال جاری بهره برداری می شود.

طرح شهید پناهیان درراستای حذف مدارس سنگی و کانکسی است و مدارس کانکسی که هم سیار و بیش از ۱۱ دانش آموز داشته باشد را شامل می شود.

معاون اجرایی اداره کل نوسازی نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی گفت: اعتبار اختصاص یافته فقط برای ساخت فضای آموزشی است و برای محوطه سازی و دیوارکشی مدرسه نیازمند همت نیکوکاران هستیم.

نظری تصریح کرد: ۱۲ مدرسه کانکسی عشایری در استان دایر است که به دلیل تغییر مکان و در قالب طرح شهید پناهیان قرار نمی گیرند.

وی درخصوص مدارس خشتی و سنگی استان نیز اظهار داشت: در مجموع ۱۷ مدرسه سنگی با ۳۸ کلاس درس در استان وجود داشت که درسال ۹۸ تمامی آنها برچیده شد.

۱۸۹ هزار و ۸۳۶ دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۹ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۸ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

در مجموع ۴۸ درصد دانش آموزان استان را دختران تشکیل می دهند و ۳۶ درصد دانش آموزان در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha