۲۱ شهریور ۱۴۰۱، ۱۴:۱۵
کد خبرنگار: 3107
کد خبر: 84885383
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲ مدرسه خیرساز در رازوجرگلان خراسان شمالی کلنگ‌زنی شد

بجنورد- ایرنا- ۲ مدرسه خیرساز امروز (دوشنبه) با حضور شماری از مسولان استانی و شهرستانی در منطقه مرزی راز و جرگلان خراسان شمالی کلنگ زنی شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای ساخت دبستان ۲ کلاسه موسسه خیریه پویا روستای "دویدوخ پایین" در شهرستان راز و جرگلان سه میلیارد تومان هزینه می شود که ۵۰ درصد آن را نیکوکاران پرداخت می کنند.

امین فلاح کوشکی افزود: این مدرسه با زیربنای ۲۰۷ متر مربع فضای آموزشی و دارای ۱۸ مترمربع سرویس بهداشتی، ۸۲۰ محوطه سازی و ۱۳۰ متر طول دیوارکشی است.  

وی با اشاره به اینکه تاکنون دانش آموزان این روستا در فضای استجاری مشغول به تحصیل بودند، گفت: با ساخت این فضای آموزشی، ۵۰ دانش آموز مقطع ابتدایی از آن بهره مند می شوند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی، بیان کرد: همچنین مدرسه خیرساز ۲ کلاسه استثنایی در روستای "بک‌پولاد" این شهرستان با زیربنای ۹۵ متر مربع زیر بنا کلنگ زنی شد.

فلاح یادآور شد: اعتبار درنظر گرفته شده برای ساخت این مدرسه ۱۲ میلیارد ریال است که پنج میلیارد آن با مشارکت نیکوکاران تامین خواهد شد.

۱۸۷ هزار و ۷۵ دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۹ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۷ هزار و ۱۰۰ دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

در مجموع ۴۸ درصد دانش آموزان استان را دختران تشکیل می دهند و ۳۸ درصد دانش آموزان در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.

۱۲ هزار دانش آموز در ۱۸۲ مدرسه شهرستان راز و جرگلان تحصیل می کنند.

خراسان شمالی دارای ۳۰۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان است که بیشتر این مساحت در شهرستان راز و جرگلان واقع است.

این شهرستان سه بخش و ۶ دهستان دارد و ۷۵ درصد جمعیت این منطقه روستایی هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha