بسیج پرچمدار اقتصاد مقاومتی در مناطق کم برخوردار است

اردبیل –ایرنا- فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل با بیان اینکه بسیج پرچمدار اقتصاد مقاومتی در مناطق کم برخوردار است، گفت: بسیج استان اردبیل یکهزار و ۶۳۰ میلیارد ریال کمک مالی و اعتباری را در قالب بسته‌های معیشتی در بین نیازمندان جامعه توزیع کرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار غلامحسین محمدی اصل در مراسم یادواره شهدای خلخال با بیان اینکه امروز در صف آرایی دشمنان علیه نظام اسلامی، ابزار رسانه امروز بیشتر از جنگ مسلحانه ظهور و بروز دارد، گفت: امروز با گسترش یافتن فضای مجازی دشمنان به باورها و اعتقادات ما هجمه کرده اند و در این شرایط مسلح شدن به سواد رسانه ای از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه خبرنگاران و اصحاب رسانه فرماندهان ما در این نبرد هستند، خاطرنشان کرد: دشمنان و بدخواهان مردم ایران و نظام اسلامی بعد از ناکامی در انواع ترفندها مانند جنگ فیزیکی و انواع تحریم‌ها امروز رو به جنگ نرم و رسانه‌ای آورده اند.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل با اشاره به اغتشاش‌های اخیر در کشور و موج سواری رسانه‌های غربی و دروغ پردازی این رسانه‌ها گفت: صداقت، امانتداری و حفظ امنیت روحی و روانی جامعه باید سرلوحه فعالیت‌های رسانه‌ای قرار گیرد.

سردار محمدی اصل افزود: بسیجیان همانطور که در شعار امسال هفته بسیج متبلور شده است سال‌هاست در عرصه خدمتگذاری حاضر هستند و در عرصه‌های مختلف خدمت به مردم حضور داشته اند.

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) اردبیل با تاکید بر لزوم تکریم و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: شهدا هویت و شناسنامه ما هستند که عزیزترین دارایی خود را تقدیم کردند تا ما امروز از نعمت امنیت عزت و استقبال بهره‌مند شویم.

وی یادآورشد: بسیج ۹۰ هزار شهید تقدیم نظام و کشور کرده است و استان اردبیل هم که دارالارشاد است در دوران دفاع مقدس سه هزار و ۴۰۰ شهید تقدیم نظام و انقلاب کرده است.

فرمانده سپاه حضرت عباس اردبیل با اشاره به برگزاری کنگره شهدای سه هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل، کنگره‌های یادواره شهدا را از تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب عنوان کرد و گفت: برای برگزاری باشکوه این کنگره برنامه‌های مختلفی پیش‌بینی شده و با برگزاری پیش کنگره‌هایی به استقبال این کنگره حرکت می‌کنیم.

محمدی اصل با بیان اینکه امروز کشور دچار جنگ ترکیبی است، خاطرنشان کرد: دشمن توانمندی‌ها و اقتدار نظامی ما را می‌شناسد و به علت اقتداری که دراین عرصه به آن دست یافته ایم نمی‌تواند کاری علیه کشور ما کند.

وی همچنین گفت: امروز دشمن وارد جنگ اعتقادی و معنوی با ما شده و به دنبال سست کردن باورها و اعتقادات جوانان ماست. در این شرایط رسانه‌ها می‌توانند با عمق بخشی به تفکر انقلابی و بصیرت افزایی نقش مهمی در این مبارزه ایفا کنند.

فرمانده سپاه حضرت عباس( ع) اردبیل با تشریح اقدامات وفعالیت‌های بسیج استان اردبیل در عرصه‌های مختلف خدمت رسانی از جمله محرومیت زدایی از چهره مناطق محروم و کمک به مقابله با کرونا و ادامه کمک‌های مالی به اقشار در معرض آسیب و نیازمند جامعه اظهار داشت: بسیج استان اردبیل یکهزار و ۶۳۰ میلیارد ریال کمک مالی و اعتباری را در قالب بسته‌های معیشتی در بین نیازمندان جامعه توزیع کرده است.

وی اضافه کرد بسیج سازندگی استان با استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی هم اکنون اجرای ۴۵۵ طرح و پروژه آبرسانی به روستاهای کم‌ آب استان اردبیل را در دست اجرا دارد.

محمدی اصل ادامه داد: اجرای پروژه های محرومیت زدایی بسیج با کمترین هزینه انجام به طوری که بسیج سازندگی استان اردبیل دو پروژه نوسازی یک مدرسه و تامین آب شرب یک روستای شهرستان کوثر را که ۳۵ میلیارد ریال برآورد شده بود تنها با ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال اجرا و در اختیار مردم این روستا قرار داد.

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل گفت: عملکرد گروه‌های جهادی استان اردبیل بسیار مهم و حائز اهمیت است و در این زمینه بسیج سازندگی استان اردبیل با ۲۲۰۰ گروه‌های جهادی در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و عمرانی در حال فعالیت است.

وی اظهار داشت: توسعه استان و دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی در مناطق کم‌برخوردار موضوعی مهم و اساسی است که باید همگان به آن توجه ویژه‌ داشته باشند تا بتوانیم به عنوان پرچمدار اقتصاد مقاومتی در مناطق کم‌برخوردار باشیم.

سردار محمدی اصل بیان کرد: در ایام کرونا جهادگران و گروه‌های جهادی با تمام وجود مبارزه کرده و نقش مهم خود را در کنترل این ویروس منحوس نشان دادند، به طوری که ۹ مرکز بسیج و گروه‌های جهادی در استان دایر شده بود و در بقیه ۱۰ مرکز نیز عمده تلاش‌های انجام یافته برعهده گروه‌های جهادی و بسیجیان بود.

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل ادامه داد: پرچمدار اقتصاد مقاومتی در مناطق کم‌برخوردار است که به همین منظور اراده راسخ و اهتمام ویژه برای ورود به توسعه استان محقق شده که به همین منظور از مسئولان و دستگاه‌های اجرایی و بسیج سازندگی درخواست داریم با ارائه امکانات و اعتبارات به گروه‌های جهادی فعال در زمینه اقتصاد مقاومتی جهادگران را در ارائه خدمات‌رسانی به مردم و درآمدزایی برای اقشار کم‌برخوردار جامعه یاری کنند.

محمدی‌اصل تصریح کرد: عملکرد گروه‌های جهادی استان اردبیل بسیار مهم و حائز اهمیت است و در این زمینه بسیج سازندگی استان اردبیل با ۲۲۰۰ گروه‌های جهادی در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی وعمرانی در حال فعالیت است که در این زمینه قرارگاه‌های در حال راه‌اندازی در استان اردبیل منتظر تخصیص اعتبار برای آغاز عملیات احداث هستیم.

در مراسم یادوراره شهدای پایگاه شهید معراج غلامی خلخال که امروز در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) این شهربرگزار شد برنامه های متنوعی از جمله قرائت شعر مداحی اجرا و از خانواده های معظم شهدای پایگاه شهید غلامی خلخال تجلیل شد.

همچنین فرمانده سپاه استان اردبیل با حضور در منزل خانواده شهید معراج غلامی با آنان دیدار و گفت وگو کرده و از خانواده معظم شهید غلامی دلجویی کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha