قطع گاز در انتظار دستگاههای اجرای پُر مصرف استان مرکزی

اراک - ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: انشعاب گاز دستگاههای اجرایی استان در صورت عدم رعایت الگو مصرف، بدون هیچ گونه چشم پوشی قطع خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «بهنام نظری» شامگاه دوشنبه در نشست شورای توسعه و برنامه ریزی استان مرکزی افزود: شرکت گاز استان این اختیار را دارد که در صورت عدم رعایت الگو مصرف در استانداری مرکزی نیز، انشعاب این مجموعه دولتی را هم قطع کند.

وی با بیان اینکه کارگروهی دراین خصوص در استانداری تشکیل شده است، اظهار داشت: فرمانداران شهرستانهای استان مرکزی نیز باید در ابتدا خود نسبت به رعایت الگو مصرف، اهتمام جدی داشته باشند و سپس نسبت به سایر دستگاهها نظارت صورت گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: سال آینده در جشنواره شهید رجایی این مهم مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت و دستگاه هایی که الگو را رعایت نکنند مورد پذیرش در این جشنواره نیستند.

نظری افزود: مصرف خارج از الگو در مدارس و اماکن مذهبی مورد قبول نیست، زیرا با ادامه این شیوه، شاهد قطع گاز خانگی خواهیم بود.

صنعت مسکن در کشور به علت وابستگی به سایر صنایع، پیشران است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی نیز گفت: در یک دوره توجه به ساخت مسکن مورد اهتمام مسولان قرار گرفت و شکوفایی صنعت مسکن رقم خورد.

«مهدی زندیه وکیلی» افزود: طرح اقدام ملی مسکن که در دولت سیزدهم آغاز شده تکمیل کننده طرح مسکن مهر و پیشنهاد در این مجموعه است.

وی اظهار داشت: دولت تلاش دارد تا قطار تولید مسکن به حرکت درآید و برای این مهم همه دستگاههای مرتبط فعالیت جدی باید داشته باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی گفت: اکنون برای هر پروانه ساختمانی در اراک باید ۴۰میلیون تومان هزینه پرداخت شود که نمونه این هزینه ها موجب افزایش قیمت مسکن می‌شود.

زندیه وکیلی افزود: ظرفیت اکولوژیک کلان شهرها تکمیل شده و زمینی برای ساخت وساز در کلانشهرها نیست و باید از ظرفیت شهرهای جدید استفاده شود.

وی اظهار داشت: اکنون در شهر امیرکبیر، زمین به وسعت ۳۰۰ متر رایگان به متقاضیان واگذار می‌شود و باید برای تردد به این شهر، قطار حومه‌ای راه‌اندازی شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی گفت: در ۲ سال اخیر ۱۰ هزار واحد مسکونی روستایی در استان ساخته شده که همواره کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی تاکید دارد این استان فردی تحت پوشش کمیته امداد که ساکن در روستا و فاقد مسکن باشد، ندارد.

مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی نیز گفت: اکنون ۳۵ شهر در این استان با ۱۰۰درصد نفوذ از نعمت گاز برخوردار هستند.

«محمدرضا سمیعی» افزود: یک هزار و ۱۶ روستا با ۹۹ درصد خانوار تحت پوشش گاز استان مرکزی هستند که جز شرکت‌های برتر کشور به شمار می رود.

وی اظهار داشت : در ۱۰سال اخیر از هزار و ۱۶ مسکن، ۱۰۵ هزار خانوار تحت پوشش گاز در این استان هستند.

مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی گفت: اکنون پوشش گازرسانی روستایی در شهرستان‌های استان مرکزی انجام شده به غیر از زرندیه و تفرش به علت سخت گذر بودن مسیر امکان گاز رسانی وجود ندارد.

سمیعی افزود: سهم گاز استان از سبد انرژی ۷۱ درصد است که ۶۰۰ هزار مشترک گاز در استان وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha