تخصیص ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای رونق تولیدات کارخانه کرپ‌ناز کرمانشاه

کرمانشاه - ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه بر حمایت از تولیدات کارخانه کرپ‌ناز که در زمینه چادر مشکی و روسری فعالیت می‌کند، تاکید کرد و گفت: در راستای سیاست‌های دولت مبنی بر حمایت جدی از بخش تولید ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات تبصره ۱۸ به کارخانه کرپ‌ناز کرمانشاه تخصیص داده شد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا؛ «بهزاد باباخانی» در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان که با محوریت حمایت از تولیدات و رفع مشکلات کارخانه کرپ ناز کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: مدیران این کارخانه طی چند سال گذشته کرپ ناز را از یک واحد راکد و غیر فعال به یک واحد فعال تبدیل کردند و هم اکنون این کارخانه دارای بیش از ۲۰۰ نفر اشتغال است.

وی با اشاره به مشکلات پیش روی این کارخانه اظهار داشت: بزودی تسهیلاتی به مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال از محل تبصره برای حمایت و افزایش تولید این کارخانه اختصاص خواهد یافت که دارای ۶ ماه تنفس برای بازپرداخت خواهد بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه در ادامه از دستگاه های خدمات رسان خواست که به این کارخانه نگاه ویژه داشته و عجله ای برای دریافت معوقات خود نداشته باشند.

وی همچنین از سازمان اتکاء خواست که برای حمایت بیشتر از تولیدات این کارخانه خرید محصولات آن را برای پرسنل خود در اولویت قرار دهند.

باباخانی در ادامه سخنانش با اشاره به نوع تولیدات این کارخانه که چادر مشکی و روسری می باشد به توطئه ها و دسیسه های دشمنان برای آسیب رساندن به معیشت و نوع پوشش مردم با شعارهای خلاف اخلاقی و فاقد ارزش های انسانی، اشاره کرد و افزود: یکی از اهداف بانیان آشوب های اخیر ضربه زدن به معشیت و نوع پوشش مردم بود و می خواستند که معشیت مردم را در معرض خطر دهند که با هوشیاری و بصیرت مردم نقشه آنان نقش بر آب شد.

وی همچنین با بیان اینکه باید با جدیت از تولیدات این کارخانه با توجه به نیاز مردم حمایت کنیم، افزود: از هر کمکی که برای افزایش تولید این کارخانه نیاز باشد حتماً انجام خواهیم داد.

به گزارش ایرنا؛ کارخانه نساجی «کرپ‌ناز» کرمانشاه به عنوان یکی از صنایع مهم استان که پتانسیل تولید بخش قابل توجهی از پارچه مورد نیاز کشور را دارد، پس از سال‌ها رکود با واگذاری به بخش خصوصی توانمند و مساعدت دولت سیزدهم با نصب دستگاه‌های مدرن وارد مرحله جدیدی از فعالیت هایش شده و امروز به عنوان یکی از واحدهای بزرگ استان فعالیت دارد.

کارخانه نساجی کرپ‌ناز هرسین در سال ۱۳۷۵ در زمینی به مساحت بیش از ۳۳ هکتار با زیربنای حدود چهار و نیم هکتار با ظرفیت اشتغال ۴۵۰ نفر به عنوان تنها واحد نساجی استان کرمانشاه افتتاح شد، اما پس از سالها فعالیت به دلیل مشکلات مالی به تملک بانک ملت در آمد و سپس دچار رکود شد و پس از پنج سال رکود، در سال ۹۷ با واگذاری به بخش خصوصی دوباره به چرخه تولید بازگشت.

امروز کارخانه نساجی کرپ‌ناز با ظرفیت ۷۰ درصد دوباره احیا شده و به اندازه ظرفیت اسمی خود یعنی تولید ۱۰ میلیون متر پارچه در سال رسیده و یکی از کارخانه های مهم نساجی کشور در زمینه تولید کالاهای عفیفانه و پوشاک زنان مانند چادر مشکی است.

این کارخانه در راستای نوسازی ماشین آلات خود اقدام به خریداری دستگاه های مدرن برای افزایش ظرفیت تولید کرد اما این ماشین آلات در گمرک مانده بود و روند ترخیص آن با مشکلاتی مواجه گردید تا اینکه دکتر «انسیه خزعلی» معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در جریان سفر استانی رییس جمهور به استان در ۲۳ تیرماه امسال از کارخانه کرپ ناز بازدید کرد و پس از شنیدن مسایل و مشکلات این واحد تولیدی رایزنی ها و پیگیری های خود را برای رفع این مشکلات آغاز کرد.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای بیش از یک هزار واحد تولیدی با ۳۰ هزار نفر اشتغالزایی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha