استولتنبرگ: ناتو بهای گزافی برای جنگ اوکراین پرداخت خواهد کرد

تهران – ایرنا - دبیر کل ناتو امروز ضمن تاکید دوباره بر حمایت از اوکراین هشدار داد که کشورهای عضو این سازمان نظامی بهای گزافی برای جنگ در این کشور شرق اروپا پرداخت خواهند کرد.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری ها به نقل از سخنرانی ینس استولتنبرگ در افتتاحیه اجلاس بخارست نوشتند که این سازمان از حمایت از اوکراین دست نخواهد کشید.

وی از دیگر کشورهای عضو خواست تا در زمستان پیش رو کمک های بیشتری به این کشور اختصاص دهند تا بتواند از پس سرما و بی برقی ناشی از حملات روسیه به زیرساخت هایش برآید.

استولتنبرگ گفت: ناتو تا زمانی که لازم باشد از اوکراین حمایت خواهد کرد و عقب نخواهیم نشست.تمرکز اصلی بر حمایت از اوکراین و اطمینان یافتن از آن است که رئیس جمهوری (روسیه) پیروز نگردد.

به گفته وی، تنها راه دستیابی به شرایط مناسب آغاز مذاکرات آن است که اوکراین در جبهه های نبرد پیشروی کند.

در همین حال خبرگزاری رویترز گزارش داد که ناتو بر تولیدکنندگان جنگ افزار فشار آورده تا تولید خود را افزایش دهند. این خبرگزاری به نقل از یک دیپلمات که نام وی را فاش نساخت، عنوان کرد که مشکلات روز افزونی در حوزه ظرفیت تامین وجود دارد.
وی گفت: ما با بیشترین ظرفیت ممکن در حال تحویل سفارش ها هستیم ولی یک مشکل جدی وجود دارد که اوکراینی ها از آن آگاهند. حتی صنایع تسلیحاتی آمریکا نیز با وجود توانایی ای که دارند با مسائلی مواجهند.

وزرای امور خارجه کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در بخارست پایتخت رومانی گردهم آمده اند تا به مدت ۲ روز درباره مهمترین چالش‌های پیش روی ناتو از جمله جنگ در اوکراین و نیز موضوع عضویت سوئد و فنلاند بحث و تبادل نظر کنند.

وزیر امور خارجه اوکراین دیشب (۷ آذر) از کشورهای عضو ناتو خواست تا تولیدات تسلیحات نظامی خود را افزایش دهند.

دمیتری کولبا در آستانه نشست وزرای خارجه ناتو در مصاحبه با پولیتیکو، گفت: بدون سرمایه گذاری روی تولید تسلیحات نظامی بیشتر، پیروزی در میدان جنگ در طولانی مدت امکان پذیر نیست.

کولبا ادامه داد: همزمان با نبرد فعلی در میدان جنگ، ما باید به فکر آینده جنگ هم باشیم، به همین خاطر کشورهای ناتو باید شروع به تولید تسلیحات نظامی بیشتر کنند.

وزیر خارجه اوکراین هشدار داد: در غیر این صورت، ما نمی‌توانیم در جنگ پیروز شویم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha