۸ آذر ۱۴۰۱، ۱۷:۱۲
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 84956673
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

هوای گیلان روزهای پایانی هفته سردتر می‌شود

۸ آذر ۱۴۰۱، ۱۷:۱۲
کد خبر: 84956673
هوای گیلان روزهای پایانی هفته سردتر می‌شود

رشت - ایرنا - کارشناس هواشناسی گیلان گفت: هوای این خطه از فردا تا پایان هفته سردتر می‌شود و دما به طور متوسط بین هشت تا ۱۵ درجه کاهش می‌یابد.

سمانه نگاه روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به آغاز بارندگی‌های پراکنده از روز گذشته در گیلان عنوان کرد: بارندگی‌ها تا جمعه هفته جاری در استان ادامه دارد و از فردا با شدت بیشتر، مناطق مختلف را در برمی گیرد و در ارتفاعات نیز این بارش‌ها به صورت برف پیش بینی شده است.

وی بیان داشت: در این مدت بارندگی ها گاه رگباری توام با وزش باد و در برخی مناطق شدید، مه آلودگی، احتمال رعد و برق، روند کاهش دما حداکثر تا ۱۵ درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.
􀀃􀀌􀀯􀀘􀂆􀋺􀀆􀀧􀀋􀀃􀂲􀀫􀀆􀂿􀀃􀁰􀃍􀀮􀀌􀀃􀁝􀃋􀀍􀂆􀀃􀀮􀀃􀁰􀀛􀀌􀀃􀀢􀀆􀀨􀂏􀀈􀀅􀀃􀁝􀃟􀁖􀀋􀀯􀀣􀂁􀀃􀀭􀀧􀀃􀁝􀋹􀁰􀃝􀁰􀂰􀀃􀃌􀀗􀀆􀃎􀀧􀀃􀃟􀂢􀀍􀂆􀋺􀀃􀀋􀀆􀂆􀀃􀂯􀂩􀀮􀀃􀁝􀋹􀃜􀀌􀀆􀂇􀁖􀀌􀀃􀃟􀀫􀀆􀁖􀋺􀀃􀃟􀁖􀁰􀃍􀀌􀀆􀂆􀀃􀀖􀀆􀃊􀃍􀀃􀃟􀂵􀀜􀂆􀀃􀌋􀀪􀀍􀀗􀀆􀂣􀀧􀀃􀀚􀀯􀃍
کارشناس هواشناسی گیلان اضافه کرد: آبگرفتگی، احتمال بالاآمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها و جاری شدن سیلاب موقتی، احتمال برخورد صاعقه، احتمال خسارت به سازه‌ها لغزندگی سطح جاده‌ها و کاهش دید افقی اثر مخاطرات است.

وی با توصیه به رانندگان برای احتیاط در ترددهای جاده‌ای خاطر نشان کرد: رانندگانی که به ویژه از فردا "چهارشنبه" قصد عبور از محورهای کوهستانی و گردنه های برف گیر را دارند، نسبت به تجهیز خودرو به امکانات ایمنی زنجیرچرخ و وسایل گرماشی اقدام کنند.

کارشناس هواشناسی گیلان از شهروندان و هم استانی ها خواست تا از استقرار در حاشیه رودخانه‌ها و ترددهای غیرضروری در مناطق کوهستانی استان اجتناب کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha