۱۱ آذر ۱۴۰۱، ۷:۵۸
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84956737
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اتمام پروژه‌های راهسازی کردستان نیازمند تامین اعتبار است

سنندج- ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: در راستای بهبود شرایط برخورداری از زیرساخت‌های حمل و نقل در استان، پروژه‌های متعدد راهسازی تعریف شده که برای اتمام آنها با مشکل تامین منابع مالی مواجه هستیم.

جهانگیر الیاسی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: راه یکی از عناصر مهم در پیشبرد اهداف صنعتی، اقتصادی و کشاورزی هر جامعه‌ای محسوب می‌شود و بهره برداری از پروژه‌های حوزه حمل و نقل دستیابی به توسعه استان را تسهیل می کند.

وی افزود: برای بهبود شرایط برخورداری از زیرساخت‌های حمل و نقل در استان و رسیدن به میانگین کشوری هدف گذاری‌های مناسبی انجام و پروژه‌های متعددی نیز تعریف شده است اما با چالش اعتباری از جمله مشکل تامین منابع مالی لازم برای اتمام پروژه ها مواجه هستیم.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان در ادامه با اشاره به محورهایی که در حال تبدیل شدن به چهارخطه هستند گفت: محور سنندج - همدان به طول ۱۲۶ کیلومتر که ۱۲۱ کیلومتر آن در سال‌های گذشته چهارخطه شده و مابقی مسیر در گردنه صلوات آباد در دست احداث است یکی از این پروژه ها است و هم اکنون بیش از ۸۵ درصد پیشرفت دارد.

وی افزود: کریدور بزرگراهی غرب کشور در محدوده استان کردستان به طول ۳۲۰ کیلومتر که حدود ۱۵۵ کیلومتر آن چهار خطه شده و مابقی مسیر نیز در قطعات مختلف در حال تبدیل شدن به چهار خطه است از دیگر این پروژه ها است.

الیاسی از محور بیجار دیواندره به عنوان یکی دیگر از این پروژه ها نام برد و اضافه کرد: این محور به طول ۵۵ کیلومتر است که ۵.۳ کیلومتر آن ساخته شده و عملیات اجرایی ۱۸ کیلومتر دیگر نیز درچهار قطعه در دست احداث است که هفت کیلومتر آن در مرحله اتمام است.

وی یادآور شد: این پروره‌ها با اهداف تسهیل در ترافیک، دسترسی سریع به مراکز مهم تجاری منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای، صرفه‌جویی در سوخت و انرژی و زمان، سامان بخشی به محورهای مواصلاتی، کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن، رونق بخشیدن به سرمایه‌گذاری، گردشگری، بهبود شرایط زیست محیطی و رضایتمندی کاربران جاده‌ای و استفاده کنندگان از راه در حال اجرا است.

استان کردستان هشت هزار کیلومتر راه دارد که از این میزان ۶ هزار و ۱۰۰ کیلومتر آن روستایی و بقیه نیز بین شهری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha