۸ آذر ۱۴۰۱، ۱۴:۵۰
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 84956859
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

سازش و مصالحه باعث آزادی ۲۰۹ زندانی در استان سمنان شد

سمنان- ایرنا- رییس کل دادگستری استان سمنان گفت: آزادی ۲۰۹ زندانی در نتیجه سازش در شوراهای حل اختلاف استان طی نیمه نخست سال ۱۴۰۱ رقم خورد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد جعفر عبدالهی روز سه شنبه به رسانه ها افزود: در راستای جامه عمل پوشاندن به تاکیدهای رییس قوه قضائیه در خصوص تلاش برای ایجاد مصالحه و سازش و اجرای مأموریت های سند تحول و تعالی قوه قضائیه سال جاری ، آزادی ۲۰۹ زندانی در نیمه نخست امسال محقق شد.

رییس کل دادگستری استان سمنان با تاکید بر نگاه سازشی در تمامی پرونده ها خاطر نشان کرد: دستگاه قضایی استان از ابتدای طرح دعوی یا در حین رسیدگی در تمامی پرونده ها تلاش خود را برای صلح و سازش ، حل و فصل دعاوی به کار می گیرد و به دنبال تحقق افزایش سازش در پرونده ها است تا علاوه بر کاهش اطاله دادرسی در پرونده های محاکم قضایی ، فرهنگ حُسن رفتار در جامعه فراگیر شود.

وی با تاکید بر اینکه مصالحه باید به یک فرهنگ عمومی در بین آحاد جامعه تبدیل شود، بیان کرد: این تعداد سازش انجام شده در نتیجه فعالیت های مجاهدانه تمامی کارکنان دستگاه قضا در استان سمنان و شعبه های شورای حل اختلاف استان است.

رییس کل دادگستری استان سمنان افزود: امید است با اشاعه فرهنگ صلح و سازش که در دین مبین اسلام به آن تاکید شده است، شاهد کاهش اختلافات و توسعه بیش از پیش این فرهنگ در جامعه باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha