۹ آذر ۱۴۰۱، ۰:۵۴
کد خبرنگار: 2448
کد خبر: 84957207
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

ناتو با کمک برای بازسازی زیرساخت های اوکراین موافقت کرد

تهران- ایرنا- وزیران خارجه کشورهای عضو ناتو در نشست بخارست پایتخت رومانی سه شنبه شب توافق کردند که به تلاش‌های اوکراین در بازسازی زیرساخت‌های حیاتی و محافظت از مردمش در برابر حملات موشکی کمک کنند.

به گزارش ایرنا، براساس بیانیه نهایی منتشر شده نشست اعضای ناتو، "ما همچنان حمایت سیاسی و عملی از اوکراین را ادامه و آن را افزایش خواهیم داد زیرا اوکراین به دفاع از حاکمیت و تمامیت ارضی و ارزش های مشترک خود در برابر تجاوز روسیه ادامه می دهد و تا زمانی که لازم باشد حمایت خود را حفظ خواهیم کرد.

در متن بیانیه ناتو آمده است که "متحدان به اوکراین کمک خواهند کرد تا زیرساخت های انرژی خود را تعمیر می کند و از مردم خود در برابر حملات موشکی محافظت می کند".

وزیران خارجی کشورهای ناتو همچنین بر تأیید سیاست درهای باز اتحاد تأکید کردند و بر تعهد خود برای پذیرش زودهنگام اوکراین و گرجستان در ناتو، برنامه‌هایی که در نشست بخارست ۲۰۰۸ اعلام شد، تأیید کردند.

ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو در کنفرانس مطبوعاتی بعد از پایان نشست گفت: وزرای خارجه بر حمایت ناتو از حق اوکراین برای انتخاب مسیر خود تاکید کردند و ما آرزوی اوکراین برای عضویت را به رسمیت می شناسیم و به آن احترام می گذاریم. در حال حاضر تمرکز ما بر ارائه پشتیبانی فوری است زیرا اوکراین از خود دفاع می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha