۱۰ آذر ۱۴۰۱، ۸:۵۷
کد خبر: 84957535
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کپه کاری و بذر کاری در ۶۵ هکتار از مراتع شهرستان شازند انجام شد

اراک - ایرنا - معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: کپه کاری و بذرکاری در سطح ۶۵ هکتار از اراضی مرتعی شهرستان شازند انجام شد.

«سینا دودانی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: کپه کاری و بذر کاری این اراضی مرتعی در قالب طرح مرتعداری، خشکه در صفی و علی زمان حوزه آبخیز زالیان شهرستان شازند انجام شده‌ است.

وی سطح اراضی مرتعی این منطقه را ۷۴۰ هکتار عنوان کرد و ادامه داد: در بقیه اراضی مرتعی این منطقه طرح حفاظت و قُرق برای حفاظت از گونه‌های مرتعی و برای چرای دام بهره برداران مورد استفاده قرار می گیرد.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی خاطرنشان کرد: اجرای طرح کپه کاری و بذرکاری در این منطقه با همکاری بهره‌برداران انجام شده و بذر گیاه آگروپایرون توسط اداره کل منابع طبیعی استان در اختیار بهره‌برداران قرار داده شده است.

دودانی افزود: این طرح با هدف افزایش پوشش گیاهی، ذخیره نزولات آسمانی و افزایش مشارکت پذیری بهره برداران اجرا شده‌ است.

وی اظهار داشت: طرح قُرق برای استفاده از پوشش گیاهی مناطقی که کپه کاری در آنها انجام می شود به مدت ۲ سال توسط بهره برداران اجرا و از ورود دام به این مناطق جلوگیری می شود.

استان مرکزی با ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع وسعت، حدود یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که ۷۰ درصد آن را عرصه های منابع طبیعی تشکیل می دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha