۹ آذر ۱۴۰۱، ۱۲:۳۹
کد خبرنگار: 3107
کد خبر: 84957571
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه بجنورد: کرسی‌های تفسیر قرآن در خراسان‌شمالی افزایش یابد

بجنورد- ایرنا- نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد گفت: برپایی نشست‌های تفسیر، کرسی‌های تلاوت قرآن کریم و دوره‌های آموزشی در گسترش فرهنگ قرآنی جامعه نقش مهمی دارد و باید این کرسی ها در جامعه افزایش یابد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام رضا نوری روز چهارشنبه در جلسه انجمن خیرین قرآن و عترت خراسان شمالی اظهار داشت: در راستای تفسیر و برگزاری کرسی های تلاوت قرآن از ظرفیت اساتید مجرب استفاده شود.

وی افزود: ترویج فرهنگ قرآنی با توجه به اثرپذیری فراوان کلام الهی و آموزه های دینی در تمامی عرصه ها باید در جامعه بیش از پیش مورد توجه باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد می توانند نقشی فراتر از وضع موجود در رشد فرهنگ اسلامی ایفا کنند و باید از این ظرفیت استفاده شود.

حجت الاسلام نوری تصریح کرد: همچنین باید استعداد جوانان خوش ذوق و خوش صدا را به سمت آواهای قرآنی سوق داد تا با قرائت زیبا هنر قدسی قرائت های حیرت انگیز را به نمایش گذارند.

وی بیان کرد: مفسران و مسوولان مربوطه تنها به تفسیر و ترتیل قرآن در این کرسی ها اکتفا نکنند بلکه آموزش های هنری همچون خط، طراحی و ظرفیت فضاهای مجازی در برنامه های خود استفاده کنند.

امام جمعه بجنورد اظهار داشت: دانشگاه ها و خوابگاه های دانشجویی مکانی مناسب برای ترویج فرهنگ قرآنی است و باید این بخش را تقویت کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha