۹ آذر ۱۴۰۱، ۱۲:۲۳
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84957639
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بارش و سرما در راه کردستان

۹ آذر ۱۴۰۱، ۱۲:۲۳
کد خبر: 84957639
بارش و سرما در راه کردستان

سنندج- ایرنا- معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی کردستان گفت: با توجه به بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌ها و خروجی مدل‌های پیش‌یابی هواشناسی، از امروز تا اواسط هفته آینده هوای استان تا چهار درجه کاهش می‌یابد.

علی پناهی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پیش بینی‌های هواشناسی نشان می‌دهد دمای هوای استان از امروز(چهارشنبه) با شیب منفی روبرو می شود و تا دوشنبه هفته آینده دما بین سه تا چهار درجه سردتر خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به موج بارشی که از شامگاه سه‌شنبه وارد استان شد، گفت: بیشترین بارش‌های این سامانه عصر روز چهارشنبه تا قبل از ظهر پنج شنبه است و این موج بارشی اواخر پنج‌شنبه بتدریج از استان خارج و روز جمعه هوا پایدار خواهد بود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی کردستان افزود: در شبانه روز گذشته قاملو با دمای منفی ۲ درجه سردترین و شهرستان کامیاران و روستای سلین در سروآباد با ۱۷ درجه سانتی‌گراد گرمترین نقاط استان بودند، دمای هوای سنندج نیز بین پنج و ۱۴ در نوسان بود.

به گفته وی در شبانه روز گذشته در شهرستان بانه سه میلی‌متر، سقز، دهگلان، سروآباد، هزارکانیان و آویهنگ، زرینه، گل‌تپه، موچش و بهارستان ۲ میلی متر و یاسوکند، کامیاران و حاجی ممدان یک و سنندج نیز چهار دهم میلی‌متر بارش باران ثبت شده است.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha