۱۲ آبان ۱۴۰۰، ۱۳:۵۰
کد خبرنگار: 2107
کد خبر: 84526730
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کامیاران پربارش‌ترین شهر کردستان در شبانه‌روز گذشته بود

سنندج - ایرنا - معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: کامیاران با ۱۲ میلی‌متر بارندگی در شبانه روز گذشته، عنوان پربارش‌ترین شهر استان را از آن خود کرد.

علی پناهی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: سامانه بارشی از بامداد امروز وارد استان شده که پس از شهر کامیاران با ۱۲ میلی متر، مریوان ۱۰، سروآباد هفت، موچش ۶، سنندج و سلین پنج، قاملو، سقز، دهگلان و آویهنگ چهار، بانه و دیواندره سه، زرینه و بهارستان ۲، هزارکانیان یک و قروه چهار دهم میلی متر بارش را ثبت کردند.

وی افزود: فعالیت این سامانه بارشی تا روز جمعه به تناوب در استان ادامه دارد اما روز جمعه از شدت آن کاسته می شود و احتمال بارش فقط در نواحی شرقی همچون شهرهای قروه و دهگلان وجود دارد.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان ادامه داد: همراه با این موج بارشی، رگبار پراکنده باران، رعد و برق، مه صبحگاهی و وزش باد در استان مشاهده می‌شود و در ارتفاعات نیز بارش برف دور از انتظار نیست.

وی اضافه کرد: از فردا تا اواسط هفته آینده شاهد کاهش حداقل دمای هوای استان خواهیم بود و به طور میانگین ۶ تا هشت درجه سانتی گراد دما افت پیدا می کند.

امیدی راد یادآور شد: در شبانه روز گذشته زرینه با هفت درجه کمترین و سلین با ۲۸ درجه بیشترین دمای استان را داشتند و دمای شهر سنندج نیز ما بین ۱۰ و ۲۵ درجه سانتی گراد در نوسان بود.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

میانگین بارندگی‌های استان در سال زراعی گذشته ۳۰۲ میلی‌متر بوده که نسبت به مدت مشابه آن در سال ماقبل ۴۲ درصد و در مقایسه با دوره بلندمدت (۲۵ تا ۳۰ سال قبل) ۳۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

سال زراعی از اول مهر هر سال شروع می‌شود و تا ۳۱ شهریور سال بعد ادامه می‌یابد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha