۱۲ آذر ۱۴۰۱، ۱۰:۲۳
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 84957882
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

زیستگاه آهوان در منطقه شیراحمد سبزوار احیا شد

۱۲ آذر ۱۴۰۱، ۱۰:۲۳
کد خبر: 84957882
زیستگاه آهوان در منطقه شیراحمد سبزوار احیا شد

سبزوار - ایرنا - رییس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار گفت: زیستگاه حیات وحش "شیراحمد" واقع در محدوده شهرستان های سبزوار و ششتمد با مرمت قنات و کاشت پوشش گیاهی گسترده، احیا شده است.

حمیدرضا صادقی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: منطقه حفاظت شده شیراحمد یکی از زیستگاه‌های مهم آهو در کشور است که برای حفاظت از گونه های مختلف جانوری آن در برابر پدیده خشکسالی، پوشش گیاهی آن تقویت و غنی‌سازی شده است.

وی افزود: با لایروبی قنات منطقه شیر احمد، ساخت استخر و کاشت گونه اسفناج وحشی (آتریپلکس) مشکل منابع آبی و گیاهی این زیستگاه برطرف شده است و اجرای این طرح ها علاوه بر احیای کویر، منجر به افزایش چشمگیر تولید علوفه در این زیستگاه جانوری شده است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار گفت: طرح بیابان زدایی با کاشت گونه بیابانی تاغ و اسفناج در گستره بیش از ۴۰۰ هکتار از منطقه حفاظت شده شیراحمد این شهرستان با مشارکت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری و سازمانهای مردم نهاد محیط زیستی طی سال های اخیر اجرا شده است.

  • زیستگاه آهوان در منطقه شیراحمد سبزوار احیا شد

قوچ و میش، کل و بز، آهو، روباه، کاراکال، گربه وحشی، شغال، مار شاخدار، مار جعفری، بزمجه و پرندگانی نظیر بالابان، عقاب طلایی، کبک، باقرقره شکم سیاه و زاغ بور از گونه های شاخص جانوری در مناطق حفاظت‌شده پروند و شیراحمد شهرستان سبزوار هستند.

۲ منطقه حفاظت‌ شده شیراحمد و پروند با مجموع مساحت ۳۹ هزار هکتار و همچنین مناطق شکارممنوع ریوند و کمرقلعه با گستره ۱۰۸ هزار هکتار در محدوده شهرستان‌های سبزوار، داورزن و ششتمد در غرب خراسان رضوی قرار دارند.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha