۶ فروردین ۱۴۰۳، ۱۱:۰۳
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 85426640
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نظارت و پایش‌های زیست محیطی در سبزوار افزایش یافت

۶ فروردین ۱۴۰۳، ۱۱:۰۳
کد خبر: 85426640
نظارت و پایش‌های زیست محیطی در سبزوار افزایش یافت

سبزوار- ایرنا- رییس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار گفت: همزمان با آغاز سال نو و تعطیلات نوروزی عملیات نظارت و پایش مناطق حفاظت‌شده زیست محیطی در شهرستان های سبزوار، داورزن و ششتمد افزایش یافته است.

محمدرضا بسملی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا افزود: به منظور مقابله با شکار و صید گونه ها و تخریب محیط زیست، برنامه های گشت و کنترل مناطق حفاظت محیط زیست سبزوار بیشتر شده است.

وی تصریح کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان سبزوار شامل گروه های موتوری و نیز پیاده، بخش عمده ای از مناطق حفاظت شده را مورد رصد و کنترل قرار داده اند.

وی ادامه داد: منطقه حفاظت‌ شده "شیراحمد" در غرب خراسان رضوی یکی از زیستگاه‌های مهم آهوان در ایران است که به منظور ارتقای امنیت این زیستگاه، فعالیت کارشناسان و محیط‌بانان محیط زیست در قالب واحدهای گشت به منظور پایش مستمر در این منطقه افزایش یافته است.

قوچ و میش، کل و بز، آهو، روباه، کاراکال، گربه وحشی، شغال، مار شاخدار، مار جعفری، بزمچه و پرندگانی نظیر بالابان، عقاب طلایی، کبک، باقرقره شکم سیاه و زاغ بور از گونه های شاخص جانوری در مناطق حفاظت‌شده پروند و شیراحمد شهرستان سبزوار هستند.

۲ منطقه حفاظت‌ شده شیراحمد و "پروند" با مجموع مساحت ۳۹ هزار هکتار و همچنین مناطق شکارممنوع "ریوند و کمرقلعه" با مساحت ۱۰۸ هزار هکتار در محدوده شهرستان‌های سبزوار، داورزن و ششتمد در غرب خراسان رضوی قرار دارند.

پناهگاه ۲۳ هزار هکتاری حیات‌وحش شیراحمد در ۱۵ کیلومتری جنوب سبزوار واقع است.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha