۱۰ میلیارد ریال مساعدت دارویی به بیماران خاص خراسان شمالی پرداخت شد

بجنورد- ایرنا- معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۱۰ میلیارد ریال کمک هزینه دارویی به ۲ هزار و ۲۰۰ بیمار خاص استان پرداخت شد.

دکتر سیدعلی وکیلی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کمک به بیماران صعب‌العلاج و بیماران خاص از مهم‌ترین وظایف این نهاد است به گونه ای که پیگیری و انجام فعالیت‌های تسهیل‌گری برای تامین داروهای مورد نیاز و پرداخت مساعدت‌های مالی به صورت مستمر انجام می‌شود.

وی افزود: این نهاد پارسال نیز ۹ میلیارد ریال مساعدت دارویی به سه هزار و ۷۳۴ بیمار خاص و صعب‌العلاج استان پرداخت کرد.

تاکنون ۶ هزار و ۵۰۰ بیمار خاص و صعب العلاج در خراسان شمالی شناسایی شده اند که از این تعداد ۲ هزار و ۹۱۷ نفر بیمار دیابتی، ۲ هزار و ۳۷۰ نفر بیمار سرطانی،۴۰۷ نفر بیمار ام اس، ۱۰۳ نفر بیمار هموفیلی، ۲۶۱ نفر بیمار دیالیزی، ۱۳۷ نفر بیمار پیوندی، ۹۷ نفر بیمار اوتیسم، ۶۶ نفر بیمار پی کی یو و ۳۳ نفر بیمار تالاسمی است.

بهره برداری از ۳۵ داروخانه جدید در خراسان شمالی

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: در یکسال عملکرد دولت سیزدهم ۳۵ داروخانه جدید در استان خراسان شمالی به بهره برداری رسید.

وکیلی افزود: با بهره برداری از این واحدهای دارو، اینک ۱۰۸ در هشت شهرستان استان یک میلیون نفری خراسان شمالی فعالیت دارند.

وی ادامه داد: تامین و راه اندازی ۲ مخزن ۱۵ تنی اکسیژن کرایوژنیک در بیمارستان های امام حسن (ع) بجنورد و آیت الله هاشمی رفسنجانی شیروان و خرید دستگاه gsmass برای آنالیز سموم از دیگر اقدامات دولت در حوزه معاونت غذا و دارو خراسان شمالی بوده است.

دکتر وکیلی با اشاره به بازدیدهای دوره‌ای از مراکز عرضه و توزیع تجهیزات و ملزومات پزشکی در سطح استان، افزود: در سالجاری بیش از ۲ هزار مورد بازدید از داروخانه‌ها، عطاری‌ها، واحدهای تولیدی توسط کارشناسان غذا و دارو انجام گرفت.

اینک ۱۰۸ واحد داروخانه در هشت شهرستان استان یک میلیون نفری خراسان شمالی فعالیت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha