۱۰ آذر ۱۴۰۱، ۱۲:۵۹
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 84958473
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

صندوق کارآفرینی امید ۵۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی پرداخت کرد

بجنورد-ایرنا- مدیرعامل صندوق توسعه کارآفرینی امید گفت: امسال ۳۴ هزار و ۵۰۰ طرح برای دریافت ۱۵۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات به صندوق کارآفرینی امید معرفی شد که از این میزان ۵۱ هزار میلیارد ریال پرداخت شد.

به گزارش ایرنا، نعمت الله رضایی روز پنج شنبه در آیین افتتاح سه طرح تولیدی در شهرستان شیروان خراسان شمالی اظهار داشت: این میزان سرمایه گذاری برای ۱۰۵ هزار نفر اشتغال ایجاد کرد.

وی تصریح کرد: طرح های خرد، کوچک و متوسط بیش از ۸۰ درصد اشتغال جامعه را به خود اختصاص می دهند، ولی منابع محدودی در اختیار صندوق قرار می گیرد و برای ارایه تسهیلات بیشتر نیاز به همکاری مجلس در حمایت از صندوق است.

رضایی عنوان کرد: تسهیلات این صندوق سال گذشته از محل تبصره ۱۸ پرداخت شد ولی امسال اختصاص نیافت که نیاز است تا مجلس به این موضوع به طور جدی ورود کند.

وی با اشاره به تشکیل ۱۰۰ صندوق خرد محلی در کشور گفت: اولویت این صندوق ها حمایت از طرح هایی است که با زیر ۵۰ نفر ظرفیت مشغول به فعالیت هستند که در این زمینه ۱۸ طرح خراسان شمالی مورد حمایت قرار گرفت.

پرداخت ۳۲ درصد از تسهیلات به بانوان

مدیرعامل صندوق توسعه کارآفرینی امید در ادامه افزود: ۳۲ درصد تسهیلات این صندوق به بانوان کارآفرین پرداخت شده است و ۴۰ درصد شاغلان زن هستند.

وی با بیان اینکه خراسان شمالی سه درصد از حجم تسهیلات صندوق کارآفرینی امید را به خود اختصاص داده است افزود: امسال هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به طرح های خرد و کوچک این استان پرداخت شد.

واحد تولیدی پوشاک، تولید کننده انواع تابلو برق صنعتی و توری فایبر گلاس امروز پنجشنبه با حضور مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید کشور، استاندار و جمعی از مسوولان استانی در شهرستان شیروان خراسان شمالی به بهره برداری رسید.

شهرستان شیروان با ۱۵۷ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد که کارخانه قند و الیاف شیروان از بزرگترین واحدهای صنعتی در خراسان بزرگ بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha