احداث پست ۱۳۲ کیلوولت در منطقه قومنجان قاینات لازم است

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: احداث پست ۱۳۲ کیلوولت در منطقه قومنجان شهرستان قاینات ضروری است که به‌صورت ویژه پیگیری می‌شود.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی جواد قناعت روز پنجشنبه در ادامه سفر به شهرستان قاینات از کوره‌های آجرپزی روستای قومنجان بازدید کرد و تصمیمات لازم برای اجرای شبکه برق این مجموعه اتخاذ شد.

تامین روشنایی مسیر و رفع نیاز کوره‌ها از مطالبات فخاران فعال در این منطقه است که با حضور استاندار، نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان استانی مورد بررسی قرار گرفت.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به تامین برق به عنوان اصلی‌ترین نیاز منطقه گفت: برای رفع این نیاز ۲ برنامه کوتاه‌مدت و بلندمدت پیش‌بینی شده است.

قناعت افزود: برای تحقق برنامه کوتاه مدت، ۲ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی برای نصب یک دستگاه بوستر و تجهیزات تقویت برق منطقه اختصاص می‌یابد که با نصب این بوستر، مشکل برق منطقه برطرف می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه رفع مشکل موجود به اجرای برخی کارهای زیربنایی نیاز دارد گفت: بهترین راهکار احداث پست ۱۳۲ کیلوولت است که به‌صورت ویژه پیگیری می‌شود تا در آینده محقق شود.

استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: با احداث این پست ضمن تقویت برق منطقه و رفع مشکل موجود، زیرساخت لازم برای حضور سرمایه‌گذاران هم فراهم می‌شود.

وی یادآور شد: با توجه به مصرف بالای انرژی در کوره‌های سنتی، بهینه‌سازی شرایط موجود کوره‌ها ضروری است.

قناعت گفت: کوره‌داران می‌توانند با دریافت تسهیلات کم‌بهره‌ که به همین منظور در نظر گرفته شده است، نسبت به بهینه‌سازی کوره‌ها اقدام کنند.

وی با اشاره به ۲ مطالبه مردمی درخصوص اصلاح جاده و تکمیل سالن ورزشی افزود: این موضوعات به دلیل نیاز به مباحث کارشناسی، به‌طور ویژه در جلسه‌ای با محوریت معاونت عمرانی استانداری و با حضور فرماندار و حوزه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی پیگیری خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه برنامه‌های سفر خود به شهرستان قاینات، از پروژه در حال احداث مدرسه ۶ کلاسه شهرک هاشمیه بازدید کرد و درخصوص تامین اعتبار به مبلغ پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان قول مساعد داد.

بنابر اعلام استانداری خراسان جنوبی یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از این مبلغ توسط استانداری و چهار میلیارد تومان توسط اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تامین می‌شود.

عملیات اجرایی این پروژه اوایل سال ۱۴۰۰ آغاز شد و همچنان در حال اجراست.

برابر تفاهم‌نامه صورت گرفته با اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی، شورای اسلامی و دهیاری روستا، اجرای ۴۰ درصد کار را به عهده گرفته‌اند.

با احداث این مدرسه، تعداد ۲۰۰ دانش‌آموز شهرک هاشمیه شهرستان قاینات از محیط آموزشی مطلوب بهره‌مند خواهند شد.

استاندار در پاسخ به مطالبه جوانان منطقه قومنجان درخصوص ایجاد پایگاه امداد جاده‌ای در شهرک هاشمیه و تیغاب، این موضوع را به بررسی در جلسه کارشناسی ویژه با حضور دستگاه‌های متولی منوط کرد.

همچنین بنا به قول استاندار خراسان جنوبی، مبلغ یک میلیارد تومان اعتبار به پروژه احداث منبع ذخیره آب روستای تیغاب اختصاص یافت و مهمترین شرط استاندار در این زمینه، اهتمام شرکت آب و فاضلاب در اتمام پروژه تا پایان سال عنوان شد.

قناعت گفت: این پروژه باید تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد تا مردم منطقه در فصل تابستان، مشکلی در زمینه تامین آب نداشته باشند.

پروژه احداث منبع آب روستای تیغاب از توابع بخش سده شهرستان قاینات تا مرحله شناژ پیش رفته و تکمیل آن در اولویت برنامه‌های شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی است.

استاندار خراسان جنوبی در بازدید از پروژه احداث ایمن‌سازی ورودی شهر قاین نیز ۲ میلیارد تومان به این پروژه اختصاص داد.

وی اداره کل راه و شهرسازی را مکلف کرد روند اجرای این پروژه را شتاب ببخشد تا پل شاهیک و پروژه ایمن‌سازی ورودی شهر قاین تا پایان خرداد سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری برسد.

تقویت آبرسانی در طرح نهضت ملی مسکن شاهیک نیز از مطالبات مردمی در این بازدید بود که استاندار، شرکت آب و فاضلاب را مکلف کرد، پروژه مربوط به تقویت شبکه را در این مجموعه آغاز کند.

بازدید استاندار خراسان جنوبی از کتابخانه مرکزی قاین نیز اختصاص ۲ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این پروژه در حال احداث را به همراه داشت.

عملیات اجرایی پروژه کتابخانه مرکزی قاین سال ۱۳۸۹ آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

این پروژه با زیربنای سه هزار متر مربع در حال اجراست و ۵۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

همچنین اختصاص مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان برای تکمیل یادمان سردار شهید محمود کاوه، رهاورد سفر استاندار به روستای بیهود از توابع شهرستان قاینات است. 

در دیداری که ۲۷ شهریور امسال استاندار خراسان جنوبی با خانواده معزز سردار کاوه داشت، مادر بزرگوار شهید، قناعت را به حضور در بیهود و بازدید از روند اجرای این یادمان دعوت کرد که بازدید امروز استاندار از این یادمان، پیرو آن دعوت و با هدف بررسی شرایط موجود پروژه انجام شد.

یادمان سردار شهید کاوه در سه راهی روستای بیهود - خروجی روستای گریمنج- در حال احداث است و عملیات اجرایی این پروژه آذر سال ۱۳۹۹ آغاز شد.

بازدید از پروژه‌های نیمه‌تمام سالن ورزشی در بیهود، نوغاب حاجی‌آباد و اسفدن از دیگر برنامه‌های امروز در قاینات است.

استاندار خراسان جنوبی صبح پنجشنبه به منظور بازدید از چند پروژه عمرانی و بررسی راهکارهای تسریع اجرای آنها به شهرستان قاینات سفر کرد.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و شهر قاین مرکز شهرستان قاینات در ۱۱۰ کیلومتری بیرجند است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha