استاندار:صادرات گوجه فرنگی گچساران و کهگیلویه آزاد شد

یاسوج- ایرنا- استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت:صادرات گوجه گچساران و کهگیلویه آزاد شده است و کشاورزان آزادانه می‌توانند با تعرفه صفر محصول خود را به فروش برسانند.

به گزارش ایرنا، همزمانی برداشت محصول در دیگر استان ها، تولید انبوه، نبود بازار و تقاضای متناسب با تولید، نداشتن صادرات به کاهش قیمت گوجه فرنگی و تشدید مشکلات گوجه کاران افزوده بود که در این راستا استاندار به سازمان جهاد کشاورزی استان دستور داد در اسرع وقت راه حلی پیدا شود.

سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تصمیم وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر افزایش تعرفه صادرات هر کیلوگرم گوجه فرنگی از ۶ به ۱۲ هزار تومان باعث بالا رفتن هزینه های تمام شده این محصول و مشکلاتی برای کشاورزان شده بود که در پی تماس تلفنی با وزیر جهاد کشاورزی گره مشکلات کشاورزان استان باز شده و تعرفه صادرات گوجه فرنگی صفر شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: تعرفه ۱۲ هزار تومانی صادرات گوجه فرنگی برداشته شد و صادرات گوجه فرنگی گچساران و کهگیلویه آزاد شده است اما پیش از این کشاورزان باید برای صادرات این محصول هر کیلویی ۱۲ هزار تومان پرداخت می‌کردند.

وی تاکید کرد: اکنون با رایزنی، این محدودیت برداشته شد و کشاورزان آزادانه می‌توانند با تعرفه صفر محصول خود را به فروش برسانند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: ظرف روزهای اخیر، جلسات فوق‌العاده برای حل سریع‌تر مشکل گوجه فرنگی کاران برگزار شد تا جلو ضرر و زیان این کشاورزان گرفته شود.

استاندار:صادرات گوجه گچساران و کهگیلویه آزاد شد

تعرفه زیاد صادرات گوجه فرنگی و نبود صنایع تبدیلی در استان باعث بی‌رغبتی کشاورزان استان کهگیلویه و بویراحمد و اعتراضات آنان شد و همین موضوع باعث شد تا استاندار کهگیلویه و بویراحمد به مشکل آنان ورود کند.

در استان کهگیلویه و بویراحمد نزدیک به هزار هکتار زیر کشت گوجه فرنگی رفته که ۶۵۰ هکتار آن در منطقه لیشتر گچساران قرار دارد و بر اساس آمار سازمان جهاد کشاورزی بیش از ۵۰ هزار تن محصول روی دست کشاورزان مانده بوده است.

۲۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که ۱۶۰ هزار هکتار آن زراعی است.

بهره برداران کهگیلویه و بویراحمد سالیانه ۹۷۲هزار تن محصول کشاورزی تولید می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha