هیات انجمن‌های ورزش‌های رزمی اردبیل جزو ۱۰ هیات برتر کشور است

اردبیل- ایرنا - رئیس هیات انجمن‌های ورزش‌های رزمی استان اردبیل گفت: هیات اردبیل در بین هیات انجمن‌های ورزش‌های رزمی کشور جزو ۱۰ هیات برتر است.

اسلام عبدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته توسط فدراسیون انجمن‌های ورزش های رزمی، هیات استان اردبیل در بین استان‌های کشور جزو ۱۰ هیات برتر است.

وی با اشاره به درخشش رزمی کاران اردبیل در مسابقات جهانی و بین المللی اظهار کرد: یونس عبدی و جواد کوهی ورزشکاران اردبیلی در مسابقات جهانی نیوفول کنتاکت - کیک بوکسینگ که مهرماه امسال در شهر کوفو ژاپن برگزار شد، موفق به کسب مدال طلا شدند.

رئیس هیات انجمن‌های ورزش‌های رزمی استان اردبیل بیان کرد: همچنین اکبر طالعی از مربیان خوشنام استان اردبیل در مسابقات جهانی نیوفول کنتاکت - کیک بوکسینگ ژاپن به عنوان سرمربی تیم ملی کشورمان حضور داشت.

عبدی اضافه کرد: علاوه بر این امسال در مسابقات جهانی او- اسپرت مسکو در رده سنی نوجوانان و جوانان هم رزمی کاران استان اردبیل محمدطاها شیخی موفق به کسب مدال طلا و ابوالفضل درازدست موفق به کسب مدال نقره شدند.

رئیس هیات انجمن‌های ورزش‌های رزمی استان اردبیل ادامه داد: همچنین خانم ملیکا قربانی ورزشکار اردبیلی در مسابقات جهانی جوجیتسو که آبان ماه امسال در ابوظبی امارات برگزار شد، موفق به کسب مدال برنز شد.

عبدی گفت: سعید سالمی دیگر رزمی کار استان در رقابت‌های پنچاک سیلات انتخابی تیم ملی که تیرماه امسال به میزبانی مشهد برگزار شد با کسب عنوان قهرمانی به عضویت تیم ملی کشورمان درآمد و اواخر امسال به مسابقات آسیایی و جهانی اعزام خواهد شد.

وی افزود: در مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی در رشته سامبو نیز که شهریور ماه امسال به میزبانی شهر نجف آباد در استان اصفهان برگزار شد، تیم استان اردبیل با کسب ۲ مدال طلا، سه نقره و چهار برنز در جایگاه سوم ایستاد.

رئیس هیات انجمن‌های ورزش‌های رزمی استان اردبیل اظهار کرد: در این رقابت‌ها امیرمهدی کوهی و مهدی امانی رزمی کاران اردبیلی علاوه بر کسب مدال طلا به عضویت تیم ملی کشورمان در آمدند و در مسابقات جهانی سامبو که اواخر امسال برگزار خواهد شد، شرکت خواهند کرد.

وی با اشاره به استقبال خوب نوجوانان و جوانان از ورزش های رزمی بیان کرد: با توجه به اینکه ورزش های رزمی مانند رشته کیک بوکسینگ یکی از رشته‌های پرطرفدار و هیجانی است، با استقبال خوب نوجوانان و جوانان روبرو است.

عبدی خواستار حمایت بیش از پیش مسئولان و متولیان ورزش از این رشته ورزشی شد و بیان کرد: با توجه به وجود استعدادهای بی‌نظیر در استان اردبیل در صورت حمایت از ورزشکاران به ویژه قهرمانان ملی و تامین زیرساخت های لازم رزمی کاران اردبیل حرف‌های زیادی برای گفتن در کشور خواهند داشت.

به گزارش ایرنا، ورزش رزمی کیک بوکسینگ ترکیبی از رشته‌های رزمی موای تای، کاراته و بوکس است که بیش از ۳۰ سال از تولد آن می‌گذرد، در کیک بوکسینگ زدن حریفی که بر روی زمین افتاده ممنوع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha