نیروی دریایی ارتش ایران با ساخت تجهیزات دفاعی رعشه به تن دشمنان انداخت

ساری - ایرنا - فرمانده دانشگاه علوم دریایی ارتش در نوشهر گفت: جوانان تحصیلکرده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی به چنان بالندگی رسیده‌اند که با ساخت تجهیزات دفاعی رعشه به تن دشمنان انداخته‌اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امیر دریادار دوم آریا شفقت رودسری پیش از خطبه های نماز عبادی و سیاسی جمعه ساری افزود: درمقابل شبکه های مجازی نباید بلاعمل باشیم که آنها کوچکترین عیب جامعه را چند صد برابر کنند و به خورد اذهان جامعه دهند.

وی ادامه داد: فرمانده کل قوا که در سال ۱۳۸۸ در دانشگاه نیروی دریایی نوشهر حضور یافتند، راهبردی بودن این نیرو را بیان کردند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در نوشهر گفت: نیروی دریایی قبل از شروع دفاع مقدس راهبرد عدم غافل گیری را مطرح کرد و اینکه رژیم بعث به ایران حمله خواهد کرد اما به دلیل رسوخ تفکرات غیراسلامی، این مسائل جدی گرفته نشد.

امیر دریادار شفقت افزود: در آن زمان برای جلوگیری از غافلگیری تجهیزات پایگاه نوشهر به پایگاه بوشهر انتقال دادیم.

وی ادامه داد: نیروهای دریایی کشور طی چند عملیات شاهرگ اقتصاد عراق از بین بردند؛ با توجه به اینکه انجام یک جنگ نیاز به اقتصاد بالا دارد در آن برهه شعار نه شرقی نه غربی دادیم، بعد عملیات موفقت آمیز کمک ها را برای عراق گسیل کردند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در نوشهر گفت: نیروی دریایی با این عملیات ها ضربه مهلکی وارد کرد و روحیه عالی در نیروهای مسلح ایجاد شد.

امیر دریادار شفقت توضیح داد: آن زمان نیروی دریایی ایران با ایجاد امنیت زمینه ای فراهم آورد تا از قطع صادرات نفت جلوگیری شود.

وی ادامه داد: آن زمان کشور نیازمند واردات کالاهای اساسی بود که بهترین شیوه مسیر دریا بود و نیروهای دریایی با رشادت هایی که انجام دادند این مسیر را امن کردند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در نوشهر گفت: با تدابیر مختلف بیش از ۱۰ هزار کشتی اسکورت شد تا کالاهای مورد نیاز وارد و صادر شود.

امیر دریادار شفقت بیان کرد: راهبرد دوم نیروی دریایی ارتش سازندگی بود که با وجود اینکه کشورهای دنیا صاحب تجهیزات هستند اما سازنده نیستند اما جوانان در حوزه های دفاعی سازنده تجهیزات هستند و در حوزه های موشکی و پهپادی رعشه بر تن دشنان انداختند.

وی گفت: نیروی راهبردی ارتش به گونه ای فعالیت می کند تا تمامی نیازهای دریایی و زیردریایی را خودمان می سازیم و شناورهای ساخت ایران در سواحل کشورهای مختلف فعالیت می کنند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در نوشهر بیان کرد: امروز فارغ التحصیلان دانشگاه دریایی، ناوهای سهند و ‌دنا را می سازند و پرچم پرافتخار ایران را در جای جای جهان به اهتزاز در می آورند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha