۱۳ آذر ۱۴۰۱، ۱۲:۲۸
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 84960619
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مردم گنبدکاووس ۲ هزار میلیارد ریال مالیات پرداخت کردند

گنبدکاووس - ایرنا - رییس اداره امور اقتصادی گنبدکاووس گفت: مردم این شهرستان مرزی از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه حدود ۲ هزار میلیارد ریال مالیات مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده پرداخت کردند که ۶۳ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی کاغذلو روز یکشنبه درجلسه کمیسیون هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز گنبدکاووس افزود: سهمیه ابلاغی امسال این شهرستان برای وصول مالیات‌های مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده ۲ هزار میلیارد ریال بود که در هشت ماه گذشته ۹۷ درصد آن محقق شد.

وی اضافه کرد: از محل مالیات‌های پرداختی اشخاص حقیقی و حقوقی و مالیات بر ارزش افزوده مردم گنبدکاووس در هشت ماه گذشته مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال به این شهرستان برگشت داده شده که بین دستگاه‌های خدماتی توزیع شده است.

کاغذلو ادامه داد: از مبلغ برگشت داده شده ۱۲۷ میلیارد ریال به شهرداری گنبدکاووس، ۲ میلیارد ریال به شهرداری اینچه برون، ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال به شهرداری کُرند و ۱۶۵ میلیارد ریال در اختیار فرمانداری این شهرستان برای توزیع بین دهیاری‌ها و روستاهای فاقد دهیاری پرداخت شد.

وی از رشد حدود ۲ برابری تشکیل پرونده های مالیاتی در گنبدکاووس خبر داد و اظهارداشت: در سال ۱۳۹۹ کل پرونده‌های مالیاتی اشخاص حقیقی و حقوقی این شهرستان ۱۷ هزار و ۲۲۳ فقره پرونده بود که این تعداد در سال گذشته به ۳۰ هزار و ۷۵۲ فقره افزایش یافت.

کاغذلو افزود: امسال از افرادی که اظهارنامه مالیاتی سال ۱۴۰۰ خود را تحویل دادند در مجموع هزار و ۹۸۰ میلیارد ریال مالیات وصول شد که معادل ۱۰۹ درصد سهمیه استانی پیش بینی شده، سال جاری این اداره بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha