۱۳ آذر ۱۴۰۱، ۲۲:۰۸
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84960944
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

برف و باران در راه کردستان

۱۳ آذر ۱۴۰۱، ۲۲:۰۸
کد خبر: 84960944
برف و باران در راه کردستان

سنندج- ایرنا- معاون توسعه پیش بینی هواشناسی کردستان گفت: با ورود یک سامانه بارشی از بعد از ظهر سه‌شنبه به استان، بارش های پراکنده برف و باران برای برخی نقاط استان از جمله ارتفاعات و گردنه‌ها پیش‌بینی می‌شود.

علی پناهی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: عمده فعالیت این سامانه تا بعدازظهر روز چهارشنبه است و بیشتر شمال و شرق استان از جمله سقز، دیواندره و زرینه را در بر می‌گیرد.

وی افزود: پیش بینی‌ها نشان می‌دهد عمده بارش این سامانه بارشی در نقاط مرتفع و گردنه‌ها به صورت برف است، ضمن اینکه بارش‌ها پراکنده و ضعیف بوده و قابل ملاحظه نیست.

معاون توسعه پیش‌بینی هواشناسی کردستان به دمای هوای استان اشاره کرد و یادآور شد: دمای هوای استان از روز دوشنبه بین چهار تا پنج درجه سردتر می‌شود و این روند کاهشی دما تا پایان هفته جاری تداوم دارد و در بیشتر نقاط استان با شرایط یخبندان مواجه خواهیم شد.

وی اظهار داشت: در شبانه‌روز گذشته روستای بهارستان در شهرستان دیواندره با دمای منفی یک درجه سانتی‌گراد سردترین نقطه استان بود و روستای سلین سروآباد نیز با دمای ۱۸ درجه سانتی‌گراد گرمترین دمای استان را به خود اختصاص داد، ضمن اینکه دمای شهر سنندج نیز بین پنج و ۱۵ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

پناهی به بارش باران در ۲۴ ساعت گذشته در برخی نقاط استان نیز اشاره کرد و گفت: بیشترین بارندگی در زرینه با ۶ میلی‌متر ثبت شده و پس از آن دیواندره و هزارکانیان هرکدام پنج میلی‌تر، بهارستان سه میلی‌متر، یاسوکند ۲ میلی‌متر و بابارشانی، سلین و قروه هر کدام یک میلی‌متر بارش به ثبت رسیده است.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha