به گزارش خبرنگار ایرنا، مصطفی بابایی روز یکشنبه در نشست هم اندیشی رسانههای استان قزوین اظهار داشت: نشست با فعالان حوزه رسانه در هر استان و شنیدن نکات و نقطه نظرات آنان در حوزه آموزش و پرورش از برنامههای این حوزه است.
وی با بیان اینکه رسانهها به عنوان رکن اصلی نظام تعلیم و تربیت، نقش بسزایی در امر اطلاع رسانی، تنویر افکار عمومی و آگاه سازی جامعه برعهده دارند، تاکید کرد: ضرورت دارد تا از ظرفیت کم نظیر رسانهها برای تحقق اهداف آموزش و پرورش بیش از پیش استفاده شود.
بابایی، یکی از راهکارهای حرفهای این مرکز را شبکه سازی برای انتقال صحیح و سریع اطلاعات دانست و تصریح کرد: آموزش و پرورش به دنبال تشکیل شبکه سازی اطلاع رسانی در کشور است.
وی با تاکید بر ارتباط جدی با رسانهها، گفت: براساس سند تحول نظام آموزش و پرورش، رسانهها تنها یار آموزش و پرورش نیستند؛ بلکه در کنار ارکان حکومت، خانواده و نهادهای غیردولتی از ارکان اساسی به شمار می روند.
این مسوول با اشاره به نقش تربیتی رسانه، تاکید کرد: باید کاری کنیم تا تصویری که از نظام آمورش و پرورش ارایه میشود، تصویر بهتری باشد و جامعه ۱۶ میلیونی دانشآموزان کشور نیز بایستی به درستی با سواد رسانهای آشنا شوند.
وی با اشاره به اینکه راهبرد و راهکار ما شبکه سازی مبتنی بر اقناع سازی است، خاطر نشان کرد: بایستی با جریان سازی خلاقانه، تولید محتواهای مطلوب و خلاقیتهای فرهنگی و هنری؛ جامعه را اقناع و نقش آفرینی کنیم.
بابایی با بیان اینکه ما بایستی نقاط قوت، نکات مثبت و موفقیتهای آموزش و پرورش، دانش آموزان و فرهنگیان را به درستی تبیین و اطلاع رسانی کنیم، اضافه کرد: روابط عمومیها باید با ابتکار عمل و رویکردهای خلاقانه؛ موارد مثبت و موفقیتهای آموزش و پرورش را به درستی تبیین و منتشر کنند.
رییس مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش در خصوص تعاملات بین آموزش و پرورش و رسانهها اظهار داشت: در نظام آموزش و پرورش از نقطه نظرات اصحاب رسانه استفاده بهینه و درستی به عمل خواهد آمد.
وی ادامه داد: در این راستا تلاش میکنیم که هر مدرسه یک خبرنگار داشته باشد تا از ظرفیت دانش آموزان نیز برای انتشار اخبار مدارس استفاده کنیم.
اصحاب رسانه در این نشست از مشکلات برخی مدارس و انتشار به موقع اخبار مدارس هم صحبت کردند.
نظر شما