۱۳ آذر ۱۴۰۱، ۱۸:۴۳
کد خبرنگار: 1414
کد خبر: 84961211
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار اردبیل: باید فرایند تولید ثروت را بر اساس دانش نهادینه کنیم

اردبیل-ایرنا- استاندار اردبیل با بیان اینکه باید فرایند تولید ثروت بر اساس دانش را نهادینه کنیم،گفت: مهم‌ترین حوزه‌ای که زمینه‌ساز تربیت منابع انسانی ثروت‌ساز است، حوزه آموزش‌وپرورش بوده و بی‌توجهی و قصور در این بخش قابل جبران نیست.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا سیدحامد عاملی در آیین تجلیل از برگزیدگان پروژه مهر اظهار کرد: خانواده و آموزش‌وپرورش، ۲ محفل مهم در شکل‌گیری آینده جامعه هستند که با وجود تأثیر گذاری فضای مجازی، این ۲ محفل همچنان از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند.

وی افزود: باید با تربیت نسل توانمند و مبتکر، جامعه را از وابستگی به درآمد نفت رها کرده و فرایند تولید ثروت بر اساس دانش را نهادینه کنیم که مهم‌ترین حوزه‌ای که زمینه‌ساز تربیت منابع انسانی ثروت‌ساز است، حوزه آموزش‌وپرورش بوده و بی‌توجهی و قصور در این بخش قابل جبران نخواهد بود.

استاندار اردبیل اضافه کرد: باید با نگاه جدی در پی رفع مسائل حوزه آموزش‌وپرورش باشیم تا این حوزه فقط دغدغه تربیت نیروی انسانی دانشمند و توانمند را داشته باشد چرا که اگر در تربیت نسل توانمند کوتاهی شود، جامعه به سمت فقر و پرورش نیروی انسانی مصرف‌گرا و آسیب‌زا حرکت کرده و موجب تحمیل هزینه‌های مصرفی به کشور خواهد شد.

عاملی اظهار کرد: با توجه به نیازمندی‌های بخش‌های مختلف استان اردبیل از جمله آموزش‌وپرورش برای تکمیل زیرساخت‌های لازم، باید با نیازسنجی و اولویت‌بندی کمبودهای حوزه آموزش‌وپرورش، نسبت به تکمیل و تجهیز امکانات، اقدام کنیم.

وی گفت: با توجه به تدوین برنامه‌های مختلف افتصادی، اشتغال‌زایی و فرهنگی در استان اردبیل، در زمینه فرهنگی بیش‌ترین تمرکز بر حوزه آموزش‌وپرورش بوده و تلاش می‌شود با اجرای برنامه‌ها و اقدامات سریع در مقاطع مختلف تحصیلی و به‌ویژه کنکور، بهره‌مندی استان از امکانات آموزشی در سطح ملی ارتقا یابد.

در این آیین، برگزیدگان پروژه مهر، سرگروه‌های آموزشی و همچنین جشنواره‌های کشوری معلمان تجلیل شدند و از کتاب راه موفقیت در امتحان نهایی رونمایی شد.

در پروژه مهر وزارت آموزش‌وپرورش که استان اردبیل رتبه دوم را کسب کرده، کل فرایند ثبت‌نام، سامان‌دهی نیروها و انتقال‌ها، برنامه‌ریزی برای افراد لازم‌التعلیم، توزیع امکانات و تجهیزات، میزان آمادگی مدارس برای حضور دانش‌آموزان، ثبت‌نام و توزیع به‌موقع کتاب درسی و سیاست‌گذاری برای لباس متحدالشکل بدون اکراه و بر اساس مدرسه‌محوری، مورد ارزیابی قرار گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha