۲هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در استان اردبیل پرداخت شد

اردبیل-ایرنا-رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل گفت: امسال ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی و خوداشتغالی از سوی بانک‌های عامل به متقاضیان پرداخت شده است.

به گزارش ایرنا داود شایقی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: این تسهیلات از سهم ابلاغی به کمیته امداد، بهزیستی و بنیاد برکت برای مشاغل معرفی شده از این نهادها پرداخت شده است.

وی افزود: در سال‌ جاری ۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال از این تسهیلات برای کمیته امداد، یک هزار و ۳۹۰ میلیارد ریال برای بهزیستی و ۱۶ هزار و ۱۶۰ میلیارد ریال برای دستگاه‌های حمایتی نظیر بنیاد برکت، بنیاد مستضعفان، بسیج سازندگی، صندوق شکوفایی و نوآوری، پارک علم‌ و فناوری و نظایر آن ابلاغ شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل ادامه داد: ضروری است کلیه دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل، رسته‌های اشتغالزا را در اولویت برنامه خوداشتغالی و کارفرمایی قرار دهند.

وی گفت: تسهیلات اشتغالزایی و خوداشتغالی بند ب تبصره ۱۶ دارای شرایط بازپرداخت مناسب است و استفاده از این فرصت در توسعه اشتغال و کاهش بیکاری موثر خواهد بود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل با بیان اینکه ایجاد ۳۲ هزار فرصت شغلی جدید در استان با هدف رونق تولید و اشتغال در بلند مدت قابل تحقق است، افزود: با وجود ۶۵ هزار بیکار در استان اردبیل اشتغالزایی لازم نیازمند همت همه دستگاه‌های اجرایی و شناسایی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های اقتصادی و صنعتی استان است.

وی با اشاره به اینکه اردبیل در بین پنج استان برتر کشور در تدوین سند اشتغال و توسعه روستایی قرار دارد، افزود: پس از احیای سازمان برنامه و بودجه در حوزه‌های برنامه، بودجه، آمار و اطلاعات، فنی و اجرایی و پشتیبانی تحولاتی شکل گرفت و بر اساس هدف‌گذاری انجام شده در کنار تدوین سند آمایش استان در چند سال اخیر تلاش شد سند توسعه و اشتغال روستاها تهیه و تدوین شود تا با اولویت روستاهای پرجمعیت بتوانیم توسعه پایدار را در آن مناطق رقم بزنیم.

شایقی با بیان اینکه سند آمایش استان و طرح‌های توسعه‌ای در شهرستان‌ها می‌تواند مبنای هدف‌گذاری برای دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران در مسیر تحقق اهداف و برنامه‌های روبه جلو در استان باشد، افزود:در هر روستا متناسب با ظرفیت‌ها طرح‌های اشتغال مدنظر است که می‌تواند جهش تولید و رونق اقتصادی را به همراه داشته باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha