کپه‌کاری و بذرکاری در ۲۰۰ هکتار از مراتع آشتیان آغاز شد

اراک - ایرنا - سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آشتیان گفت: کپه کاری و بذرکاری در ۲۰۰ هکتار از مراتع این شهرستان آغاز شد.

«عظیم ابوطالبی » روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: کپه کاری و بذرکاری در مراتع پلاک مرادآباد، دوگوش، گل دشت و گردنه سرخ دهستان مزرعه نو شهرستان آشتیان انجام می شود.

وی ادامه داد: کپه‌کاری و بذرکاری تاکنون در ۳۰ هکتار از مراتع پلاک مراد آباد این شهرستان انجام شده‌ و پیش بینی می شود در صورت مناسب بودن آب و هوا کپه کاری و بذرکاری در این اراضی تا ۲ هفته آینده پایان یابد.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آشتیان گونه گیاه کشت شده در این اراضی را بذر گیاه النگاتوم عنوان کرد و گفت: توسعه گیاهان دارویی شامل باریجه و کما از جمله برنامه‌های اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان در این اراضی است.

ابوطالبی خاطرنشان کرد: کپه کاری و بذرکاری در این اراضی به صورت مشارکتی انجام می‌شود و بذر و نهال مورد نیاز توسط اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آشتیان و اجرای طرح توسط بهره برداران انجام می‌شود.

شهرستان آشتیان دارای ۶۴ هزار هکتار اراضی ملی است.

استان مرکزی با ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع وسعت، حدود یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که ۷۰ درصد آن را عرصه های منابع طبیعی تشکیل می دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha