بدهی‌های آموزش و پرورش خراسان رضوی به شرکتهای خدمات رسان در حال افزایش است

مشهد-ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: بدهی‌های این اداره کل به شرکتهای خدمات رسان آب، برق و گاز با وجود پرداخت بخش زیادی از مبالغ در هر دوره در حال افزایش است.

سیدامیر شوشتری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بدون اشاره به میزان بدهی این اداره کل به شرکتهای خدمات رسان افزود: علت این افزایش بدهی آن است که الگوی مصرف شرکت‌های خدماتی در مدارس دارای بیش از ۱۰۰ دانش آموز قابل اجرا نیست و به هیچ وجه با منطق مصرف همخوانی ندارد.

وی ادامه داد: همچنان میزان احتساب تعرفه آب، برق و گاز مدارس را قبول نداریم و الگوی مصرف اعلام شده از سوی این شرکتها حتی کف مصرف دانش آموزان مدارس دارای بیش از ۱۰۰ دانش آموز را هم جواب نمی‌دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: طبق مصوبه شورای آموزش و پرورش خراسان رضوی هیچ شرکت خدماتی حق قطعی آب، برق و گاز مدارس را ندارد و خوشبختانه در این زمینه همکاری خوبی را در استان شاهد هستیم.

شوشتری افزود: اگرچه در قالب الگوی مصرف، تعرفه مدارس رایگان است اما به محض گذر میزان مصرف از الگوی اعلامی، شاهد احتساب تصاعدی مبالغ و صدور قبضهایی با مبالغ سنگین برای مدارس هستیم.

وی اضافه کرد: درخواست تغییر تعرفه‌ها و حتی الگوی مصرف، بارها اعلام شده است اما هنوز در این زمینه اقدام موثری صورت نگرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: علاوه بر این در مدارسی که در ایام تعطیلات عید و تابستان برای میزبانی مسافران آماده‌سازی می‌شود نیز دچار مشکلات متعددی در این زمینه هستیم به عنوان نمونه برای یکی از مدارس مشهد در تابستان امسال شاهد صدور قبض ۱۳ میلیون تومانی آب بودیم.

شوشتری افزود: در صورت قطع خدمات آب، برق و گاز مدارس در هر شهرستان خراسان رضوی گزارش مردمی و مدیران مدارس را با سرعت پیگیری خواهیم کرد.

استان خراسان رضوی هم اکنون دارای بیش از ۱.۵ میلیون دانش آموز است که در ۱۲ هزارو ۵۰۰ مدرسه اشتغال به تحصیل دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha