پرداخت تسهیلات ارزان قیمت، نوسازی بافت پیرامون شاهچراغ (ع) را شتاب می بخشد

شیراز- ایرنا- مدیر کل راه و شهرسازی فارس گفت: پرداخت تسهیلات ارزان قیمت از سوی صندوق توسعه حرم مطهر شاهچراغ (ع) به نوسازی بافت پیرامون این حرم مطهر کمک می کند و روند نوسازی و احیا در این محدوده را سرعت می بخشد.

محمود رضا طالبان، روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به تشکیل شورای راهبری بافت‌های اطراف حرم های مطهر احمدی و محمدی (ع) افزود: در طرح توسعه حرم مطهر، یک محدوده بلافصل حرم وجود دارد که محدوده‌ای بسیار کوچک است اما در مابقی محدوده که شامل محدوده ۵۷ هکتاری و ۳۶۰ هکتاری می شود به مردم اجازه داده شده که نسبت به نوسازی و بازسازی منازل مسکونی خودشان اقدام کنند.

وی ادامه داد: همچنین به سرمایه گذاران نیز می توانند در این محدوده نسبت به ساخت زائرسرا، مراکز مذهبی، مراکز فرهنگی، هتل و مراکز اقامتی و سایر مراکز مورد نیاز این محدوده اقدام کنند.
او اظهار داشت: صندوق حمایت از توسعه حرم های مطهر نیز با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت از مردم و سرمایه گذاران بخش های مختلف حمایت می کند.

عضو شورای راهبری بافت های اطراف حرم های مطهر احمدی و محمدی اظهار داشت: با توجه به پایین بودن سود تسهیلات پرداختی و همچنین دیگر مشوق هایی که از جمله برای دریافت پروانه ساختمانی و همچنین عوارض مجوز ساخت هتل و دیگر مراکز اقامتی از سوی شهرداری در نظر گرفته شده انتظار است که شاهد استقبال شهروندان و سرمایه گذاران از استفاده از این فرصت ها باشیم.

به گزارش ایرنا، استاندار فارس و رئیس شورای راهبری بافت‌های اطراف حرم مطهر شاهچراغ (ع) روز گذشته دبیر و اعضای این شورا را به منظور راهبری امور مربوط به بافت‌های اطراف حرم‌های مطهر، تمرکز بر ساماندهی کالبدی بافت، احیا، مرمت و توسعه صحن‌ها و راه‌های دسترسی، پیگیری اخذ و تخصیص تسهیلات، توسعه کارکردهای اجتماعی و فرهنگی، تسهیل در سرمایه گذاری در بافت پیرامون حرم و ایجاد زائرسراها در سطوح مختلف منصوب کرد.

بر این اساس، مدیرعامل صندوق احیا بافت‌های اطراف حرم های مطهر، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، فرماندار شیراز، مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس، شهردار شیراز، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس، معاون عمرانی حرم مطهر شاهچراغ (ع) و عضو هیات امنای حرم سید علاءالدین حسین (ع) به عنوان اعضای شورا و معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس به عنوان جانشین استاندار و دبیر شورا معرفی شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha