۱۵ آذر ۱۴۰۱، ۱۳:۱۸
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 84962834
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 دانش آموزان و معلم مدارس استثنایی البرز تجلیل شدند 

کرج - ایرنا- ۱۰۵  دانش آموز و معلم مدارس استثنایی استان البرز با حضور مسوولان، خیرین و خانواده هایشان با شعار" راه حل های تحول آفرین برای توسعه فراگیر، نقش نوآوری در ایجاد جهانی قابل دسترس و برابر"  تجلیل شدند. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان البرز روز سه شنبه درآیین تجلیل از این دانش آموزان و معلمان که در کانون فرهنگی تربیتی شهید فهمیده کرج برگزارشد، افزود: اشتغالزایی، رفع تبعیض و مناسب سازی معابر از جمله مطالبات اجتماعی معلولان در استان است که رفع آنها نیازمند عزم جدی دستگاه‌های متولی و اجرایی است.
عباس کشاورز خاطرنشان کرد: متاسفانه با وجود تلاش های انجام گرفته هنوز توجه بسیار کمی به این قشر در کشور می شود، در این میان ترحم برای آنان کارساز نیست، زیرا هدف آنها رشد و توسعه همراه با سایر اعضای جامعه برای رسیدن به اهداف تعیین شده است.
وی بیان داشت: فقدان باور پذیری نسبت به توانایی های معلولان، موضوع مهم مناسب سازی معابر عمومی برای تردد معلولان و همچنین اشتغال از جمله چالش هایی است که این قشردارند.
وی با اشاره به اینکه برای حل بخشی از چالش های پیش روی جامعه معلولان باید با استفاده از نوآوری گام برداشت، یادآورشد: باید توانمندی های معلولان دیده شود تا برنامه ریزی و حمایت مناسب از آنان به عمل آید.
کشاورز ادامه داد: باید توانایی و استعدادهای افراد معلول به جامعه عادی شناخته شود تا بتوانند در فعالیت های اجتماعی و فرهنگی مشارکت بیشتری داشته باشند.
وی عنوان کرد: اکنون یکی از دغدغه های مهم خانواده های معلولان را اشتغال فرزندانشان تشکیل می دهد که باید به همفکری و هم افزایی چاره ای برای حل این مشکل و دغدغه اندیشیده شود.
رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان البرز با بیان اینکه برای حل مشکلات و مطالبات معلولان شعار دادن کافی نیست ، اضافه کرد: همه ارگان ها باید دست دردست هم دهند تا مشکلات این عزیزان برطرف شود.
کشاورز افزود: تنها سه درصد از منابع دولتی و استخدام به معلولان اختصاص دارد که به ندرت دیده می شود معلولی استخدام می شود.
وی تاکید کرد: معلولان دارای توانمندی بالایی هستند که می توان حتی در سطوح کشوری و کلان از توانمندی این عزیزان استفاده کرد.
دراین آیین با اهدا لوح و هدیه از زحمات ۳۰ نفر از معلمان بازنشسته و نمونه استانی که در مدارس استثنایی استان البرز سالها در عرصه تعلیم و تربیت فرشته های آسمانی خدمت کرده اند و ۷۵ دانش آموز برگزیده در مسابقات فرهنگی ، هنری ، ورزشی و پذیرفته شده در کنکور سراسری ۱۴۰۱ تجلیل شد.
دانش آموزان دراین برنامه به اجرای سرود وبرنامه های فرهنگی پرداختند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha