۱۵ آذر ۱۴۰۱، ۱۸:۲۵
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 84963195
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار ملایر: برنامه‌های فرهنگی متناسب با ذائقه نسل جوان عرضه شود

همدان- ایرنا- معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر با اشاره به سرمایه‌گذاری عظیم دشمنان روی نسل جوان ما، گفت: نسل جوان امروز ما فرصت و ظرفیتی مهم برای آینده کشور است که باید متناسب با ذائقه آنها برنامه‌های جذاب فرهنگی عرضه کنیم.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا؛ «سلمان اسماعیلی» در نشست ستاد اقامه نماز شهرستان ملایر اظهار داشت: در امر مهم اقامه نماز و تقویت جاذبه‌های مساجد باید ضمن آسیب‌شناسی، برنامه جذاب برای جوانان ارائه دهیم.

وی افزود: در هیاهوی فضای مجازی و جنگ روایت‌ها، هجمه بی‌سابقه دشمنان و ایجاد اغتشاشات اخیر، باید مراقب باشیم به اعتقادات و باورهای نسل جوان آسیبی وارد نشود.

فرماندار ویژه ملایر تاکید کرد: در اتقاقات اخیر همه شاخصه‌ها نشان می‌دهد که اکثریت و قاطبه مردم متدیّن و طرفدار دین، نماز و مسجد هستند و هر جایی که نظام نیاز به همراهی آنها داشت، با تمام توان در صحنه حاضر شدند.

اسماعیلی امیدآفرینی در جامعه، خدمت‌رسانی به مردم و اقامه نماز اول وقت در ادارات را وظیفه مهم همه مدیران دانست و ادامه داد: ترویج فرهنگ اقامه نماز در جامعه و تقویت شعائر دینی، امنیت‌آفرین است و در این راستا نسل جدید را باید جذب مساجد کنیم.

وی برگزاری همایش ائمه جمعه و جماعات را یکی از مصوبات این نشست عنوان و بیان کرد: در این همایش با حضور روحانیون به عنوان محور مساجد، راهکارهای لازم ارائه و ساز و کار مشخص برای آنها اتخاذ و اجرایی شود.

امام جمعه ملایر نیز حفظ ستون دین را در گرو حفظ نماز دانست و اظهار داشت: نگاه مدیران به نماز در مجموعه کاری باید نگاه مترقی و ویژه باشد و همواره برای اقامه نماز دغدغه داشته باشیم.

حجت الاسلام «محمدباقر برقراری» با بیان اینکه پرداختن به نماز، ضامن موفقیت است، اتفاقات اخیر را حاصل دوری عده‌ای از نماز و مسجد دانست و بر لزوم برپایی نماز جماعت در ادارات، تجهیز، نظافت و آراستگی نمازخانه‌های ورودی شهرها و مدارس این شهرستان تاکید کرد.

فرماندار ملایر: برنامه‌های فرهنگی متناسب با ذائقه نسل جوان عرضه شود

رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان نیز با بیان اینکه فریضه نماز باید در همه اجزای جامعه، خانه، مدرسه، دانشگاه، بازار و ادارات و نهادها ادا شود، تاکید کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید از جایگاه و مقامی که در اختیار دارند، برای نماز پرچم‌داری کنند.

حجت الاسلام «سیدمرتضی حسنی‌حلم» با اشاره به اینکه هر کدام از ما باید برای اقامه نماز یک الگوی کاملی برای جوانان باشیم، آموزش و پرورش را اولویتی مهم در ادای فریضه نماز دانست و ادامه داد: با توجه به اینکه بیشترین سرمایه در آموزش و پرورش است، مدیران هر برنامه‌ای در این حوزه دارند، در آموزش و پرورش اجرایی کنند.

وی بر لزوم حضور یکی از ائمه جماعات ادارات در مدارس این شهرستان تاکید و بیان کرد: ائمه جمعه و جماعات یک روز در هفته در مدارسی که روحانی ندارند، به ویژه مدارس روستایی حضور پیدا کنند.

رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان اعزام ائمه جماعات در روستاهای بدون روحانی با هماهنگی بخشداران حداقل یک شبانه‌روز در هفته را از دیگر مصوبات برشمرد و افزود: هر سال عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان در امر اقامه نماز ارزیابی و دستگاه‌های برتر تشویق و حتی در صورت علمکرد ضعیف، تذکر هم داده می‌شود.

حجت الاسلام حسنی‌حلم با اشاره به ثبت اقدامات دستگاه‌های اجرایی در سامانه سجاده، ادامه داد: در این راستا هر دستگاهی با وزارتخانه متبوع خود با رئیس ستاد اقامه نماز کشور توافقنامه‌ای امضا کرده و عملکرد آنها باید در سامانه سجاده بارگذاری شود که ملاک ارزیابی دستگاه‌ها، این توافقنامه است.

وی پخش اذان ظهر توسط دستگاه‌های اجرایی را یکی از مصوبات استانی و قابل اجرا در شهرستان‌ها دانست و بیان کرد: اجلاسیه کشوری نماز امسال با عنوان «خانه، مدرسه، مسجد» در بهمن برگزار می‌شود که این اجلاسیه باید از دیماه در دستور کار شهرستان‌ها و بخش‌ها قرار گیرد.

فرماندار ملایر: برنامه‌های فرهنگی متناسب با ذائقه نسل جوان عرضه شود

رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان گفت: طبق مصوبه شهرداری‌ها می‌توانند علاوه بر صدور پروانه رایگان، یک فضای تجاری را در اختیار مساجد قرار دهند تا منبع درآمدی برای مساجد باشد.

حجت الاسلام حسنی‌حلم خواستار تشکیل مجمع خیران مسجدساز و نمازخانه‌ساز شد و یادآور شد: از ظرفیت مردم، خیران و مجموعه شهرستان برای ادای فریضه نماز و مسجد استفاده شود.

رئیس ستاد اقامه نماز شهرستان ملایر نیز گفت: در ۴۴ اداره، ۱۱۲ مسجد شهر و روستای این شهرستان، سه منطقه آموزشی، ۹ مرکز خوابگاهی و سایر مراکز علمی و آموزشی نماز جماعت برگزار می‌شود و ۱۵۰ مدرسه با حضور روحانی، طلاب و مبلغان نماز جماعت را اقامه می‌کنند.

حجت الاسلام «مهدی بیات» با بیان اینکه فرهنگیان در ۲۳۰ مدرسه نماز جامعه را اقامه می‌کنند، ادامه داد: در ۹۰ درصد مدارس این شهرستان نماز جماعت اقامه می‌شود.

وی خواستار همکاری دستگاه‌های اجرایی در اجرای توافقنامه مربوطه و بارگذاری مطالب در سامانه سجاده شد و افزود: علاوه پخش اذان در ادارات، فریضه نماز در کارخانجات و شهرک‌های صنعتی نیز برگزار شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha