اعلام حمایت انجمن‌های صنفی و نخبگانی از بذرپاش

تهران- ایرنا- انجمن‌های صنعت ریلی و تشکل نخبگان و فرهیختگان جوان کشور در نامه‌های جداگانه از برنامه‌های «مهرداد بذرپاش» برای وزارت راه و شهرسازی حمایت کردند.

به گزارش ایرنا، انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته و همچنین انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان واگن، لکوموتیو و تجهیزات و خدمات ریلی به عنوان دو انجمن مهم صنعت ریلی کشور، در نامه‌های جداگانه به محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی با حمایت از برنامه‌های مهرداد بذرپاش برای وزارت راه و شهرسازی، خواستار رای حداکثری نمایندگان به این وزیر پیشنهادی شدند.

همچنین جمعی از نخبگان و فرهیختگان جوان کشور در حمایت از انتخاب مهرداد بذرپاش به عنوان وزیر راه و شهرسازی بیانیه‌ای را منتشر کردند.

در این بیانیه ضمن تشکر از رئیس محترم جمهور برای تدبیر استفاده از یک جوان کارآمد در کابینه و خواهش از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی برای انتخاب به عنوان وزیر؛  جوان و نخبه،  انقلابی و جهادی،  روحیه تحول خواهی،  تجربه اجرایی و نظارتی، شناخت مجلس و قوانین و سابقه مدیریت اجرائی و حضور در رتبه های عالی دولتی را دلیل حمایت از مهرداد بذرپاش برشمرد.

بیانیه نخبگان و فرهیختگان جوان افزود: باید بدانیم و بپذیریم که جمهوری اسلامی در شرایط کنونی نیازمند فکرهای نو، انرژی‌های نو و انگیزه‌های مضاعف است. دیگرصرفاً با افکار و روش‌های سنتی نمی‌توان مسائل روز را که دارای پیچیدگی مرکب هستند مدیریت کرد.

به گزارش ایرنا، نامه رسمی معرفی بذرپاش به عنوان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی روز یکشنبه در صحن علنی مجلس اعلام وصول شد و قرار است جلسه رای اعتماد روز چهارشنبه برگزار شود.

طبق آیین نامه داخلی مجلس، وزیر پیشنهادی یک هفته فرصت دارد در کمیسیون‌های تخصصی برای ارایه برنامه‌ها و پاسخ به سوالات حاضر شود.

مهرداد بذرپاش متولد ۱۳۵۹ در تهران است که در سال ۱۳۷۷ در رشته مهندسی صنایع، گرایش تولید صنعتی در دانشگاه صنعتی شریف پذیرفته و در سال ۱۳۸۲ فارغ‌التحصیل شد و دوره کارشناسی ارشد خود را در دانشگاه علامه طباطبایی به پایان رساند. وی دکتری تخصصی خود را در رشته مدیریت تکنولوژی در دانشگاه علامه طباطبایی گذراند.

بذرپاش اکنون ریاست دیوان محاسبات کشور ایران را بر عهده دارد. همچنین صاحب امتیاز و مدیرمسوولی روزنامه وطن امروز، نماینده مردم تهران در مجلس نهم شورای اسلامی، قائم‌مقام بنیاد تعاون سپاه، معاون اجتماعی و امور استان‌های ستاد اجرایی فرمان امام، رییس هیات مدیره بنیاد اجتماعی احسان، مدیرعامل شرکت توسعه صنعت و معدن تدبیر، معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان ملی جوانان، مدیرعامل سایپا، مدیرعامل پارس خودرو، مشاور اجتماعی رییس‌جمهور از دیگر مسوولیت‌هایی است که پیش از این بذرپاش به عهده داشته است.

پیش از این در دولت سیزدهم، رستم قاسمی تصدی وزارت راه و شهرسازی را بر عهده داشت که به دلیل بیماری در روزهای اخیر از سمت خود استعفا داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha