۱۶ آذر ۱۴۰۱، ۲:۲۳
کد خبرنگار: 863
کد خبر: 84963402
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حمایت جمعی از دانشگاهیان دانشگاه‌های کشور از بذرپاش

تهران- ایرنا- جمعی از دانشگاهیان دانشگاه‌های کشور با صدور بیانیه‌ای از مهرداد بذرپاش برای تصدی وزارت راه و شهرسازی حمایت کردند.

به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا، در بیانیه جمعی از دانشگاهیان دانشگاه‌های کشور در حمایت از بذرپاش آمده است: اهمیت وزارت راه و شهرسازی امروزه بر همه ما دانشگاهیان و فعالان علمی کشور روشن است و نیاز به قلم فرسایی در این مجال نیست.

این بیانیه می‌افزاید: تقریباً تمام بخش‌های علمی کشور به نوعی با کارکرد و وظایف این وزارتخانه مرتبط و منتفع اند. بخش‌های مسکن، شهرسازی، هواپیمایی، راه و حمل و نقل در حقیقت موتورهای محرک اقتصاد کشورند و فقط بخش مسکن می‌تواند سالانه بیش از یک میلیون شغل ایجاد کند.

در ادامه این بیانیه آمده است: بذرپاش خوشبختانه دارای کارنامه مدیریتی خیلی خوبی در کشور است و ما به عنوان جامعه دانشگاهی و اساتید مرتبط حوزه راه و شهرسازی در این مقطع از تاریخ کشور، از همه نمایندگان محترم مجلس شورای اسالمی تقاضا داریم همچون گذشته از دولت محترم حمایت کرده و با رأی به وی، موتور راه و شهرسازی را در کشور به حرکت در آورند.

این جمع از دانشگاهیان دانشگاه‌های کشور در پایان بیانیه خود تاکید کرده‌اند که آنها نیز در این زمینه در کنار بذرپاش و کمک دولت و مجلس خواهند بود.

به گزارش ایرنا، در جلسه علنی روز یکشنبه (۱۳ آذرماه) مجلس شورای اسلامی، نامه رسمی معرفی «مهرداد بذرپاش» از سوی رئیس جمهور به عنوان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی اعلام وصول شد.

آیت الله سید ابراهیم رییسی رئیس جمهور در این نامه با اشاره به اجرای اصل ۱۳۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، بذرپاش را به عنوان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی را جهت اخذ رای اعتماد به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد.

بذرپاش از روز دوشنبه در کمیسیون‌های مجلس از جمله کشاورزی، اقتصادی، عمران و انرژی برای ارائه برنامه‌های خود حاضر شده که خبرهای منتشر شده از این کمیسیون‌ها حاکی از رای موافق قاطبه نمایندگان به برنامه‌های وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی است.

پیش از این سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اعلام کرده بود که با درخواست دولت جلسه رای اعتماد به «مهردادبذرپاش» گزینه پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی روز چهارشنبه شانزدهم آذرماه برگزار می‌شود.

این در حالی است که پیش از این رستم قاسمی به عنوان وزیر راه و شهرسازی رای اعتماد را از مجلس برای حضور در کابینه دولت سیزدهم کسب کرده بود ولی در روزهای اخیر به دلیل شرایط جسمی از این سمت استعفاء کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha