مهم‌ترین مولفه تشدید مهاجرت دانش‌آموختگان نبود شفافیت در زمینه اشتغال است

تهران- ایرنا- مدیرکل امور دانش آموختگان سازمان امور دانشجویان مهم‌ترین مولفه تشدیدکننده مهاجرت دانش آموختگان را نبود شفافیت در اشتغال آنها عنوان کرد.

به گزارش روز چهارشنبه گروه علم و آموزش ایرنا از سازمان امور دانشجویان، محمدصالح لباف‌زاده در جلسه هم‌افزایی و کمک به تسهیل ارائه خدمات به دانشجویان با بیان اینکه سازمان امور دانشجویان به عنوان متولی رصد مهاجرت از سوی وزارت علوم شناخته شد هاست، افزود: هدایت شغلی و تحصیلی از مواردی است که در اداره کل دانش آموختگان این سازمان به آن خواهیم پرداخت تا نیازهای دانشجویان رفع شود و دانشجویان بتوانند با اطلاعات بهتری به انتخاب محل تحصیل خود بپردازند.

وی ادامه داد: با توجه به هماهنگی‌های انجام شده با مجموعه فناوری اطلاعات سازمان امور دانشجویان، امکان استعلام برای مدارکی که کد صحت دارند، انجام می شود.

مدیرکل امور دانش آموختگان سازمان امور دانشجویان یادآور شد: اگر این کد صحت در اختیار دانش‌آموخته باشد، دیگر نیازی به مراجعه دانش آموختگان به این سازمان و درخواست استعلام مدارک تحصیلی از سوی وزارت امور خارجه نخواهد بود. ارزشیابی دانش آموختگان توسط این اداره کل انجام می‌شود در این زمینه ما با وزارت امور خارجه نیز در ارتباط هستیم.

تدوین شاخص‌های رتبه‌بندی مبتنی بر سیاست‌های کلی علم و فناوری نظام

لباف زاده خاطرنشان کرد: اعتبارسنجی دانشگاه‌های خارج از کشور توسط اداره کل دانش آموختگان خارج انجام می‌شود. هر ساله رتبه‌بندی دانشگاه‌ها در سایت سازمان امور دانشجویان اطلاع رسانی می‌شود و امسال نیز از ماه ژانویه (دی ۱۴۰۱) رتبه‌بندی دانشگاه های خارج از کشور برای سال ۲۰۲۳ در اختیار دانشجویان قرار داده می شود.

مهم‌ترین مولفه تشدیدکننده مهاجرت دانش‌آموختگان نبود شفافیت در زمینه اشتغال است

این مسوول سازمان امور دانشجویان همچنین اظهار داشت: نحوه اعتبارسنجی در سال های گذشته توسط چهار نظام اعتبار سنجی بین المللی تایمز/Times، کیو اس QS، شانگهای/ Shanghai و لیدن/ Leiden بوده است که این رتبه بندی شامل تمام دانشگاه های جهان نمی‌شود. اضافه کردن نظام رتبه بندی موسسه علوم و پایش علم و فناوری (ISC)، پژوهشی با همکاری برخی دانشگاه‌های کشور آغاز شده تا شاخص‌های رتبه‌بندی مبتنی بر سیاست‌های کلی علم و فناوری نظام، اصل توازن در تبادلات دانشجویی و دیپلماسی علمی تدوین شود.

حیدریان رئیس اداره امور دانشجویی و بورس‌های وزارت امور خارجه نیز در این جلسه ضمن تاکید بر هم افزایی و کمک به تسهیل ارائه خدمات به دانشجویان گفت: قصد داریم به جذب دانشجویان بین الملل بپردازیم. همکاری نزدیک وزارتخانه های علوم و وزارت امور خارجه سبب می‌شود بهترین نتیجه را در این زمینه کسب کنیم.

جلسه هم‌افزایی و کمک به تسهیل ارائه خدمات به دانشجویان با حضور لباف‌زاده مدیر کل امور دانش آموختگان و حیدریان رئیس اداره امور دانشجویی و بورس‌های وزارت امور خارجه در محل این وزارتخانه برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha