۱۶ آذر ۱۴۰۱، ۹:۴۷
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 84963583
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ادعای بلینکن: مشوق حمله اوکراین به خاک روسیه نبوده‌ایم

تهران-ایرنا- آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا مدعی شد، کشورش اوکراین را تشویق به حمله به خاک روسیه نکرده و چنین توانمندی را در اختیار کی‌یف قرار نداده است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، بلینکن ضمن این اظهارات بار دیگر تکرار کرد که واشنگتن مصمم است به کی یف اطمینان دهد تجهیزات مورد نیاز برای دفاع از خود را دریافت خواهد کرد.

این اظهارات بلینکن در گفتگو با خبرنگاران در حاشیه مذاکرات آمریکا و استرالیا در واشنگتن مطرح شده است.

سومین فرودگاه روسیه روز گذشته هدف حمله پهپادی قرار گرفت. این حادثه یک روز بعد از آن رخ داد که اوکراین توان نظامی جدید خود را برای نفود به عمق چند صد مایلی حریم هوایی روسیه با حمله به دو فرودگاه در این کشور به نمایش گذاشت.

کی یف به طور مستقیم مسئولیت این حملات را برعهده نگرفته با این وجود از این حمله خرسند است.

به گزارش ایرنا، ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز روز گذشته در جمع خبرنگاران در واشنگتن گفت که واشنگتن اوکراین را به حمله به خارج از مرزهای این کشور تشویق و ترغیب نکرده و توانایی لازم را در اختیار آنها قرار نداده است.

این مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا در تایید اظهارات بلینکن گفت: آمریکا تجهیزات مورد نیاز را برای استفاده در سرزمین و دفاع خود در اختیار اوکراین قرار داده است.

پرایس درباره حملات پهپادی در داخل خاک روسیه گفت: ما سلاحهایی که بتوان از آنها در داخل خاک روسیه استفاده کرد در اختیار اوکراین قرار نداده ایم.

پیشتر روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از مقامات آمریکا اعلام کرده بود که واشنگتن مخفیانه موشک‌اندازهای پیشرفته هیمارس را که به اوکراین تحویل داده، دستکاری کرده تا نتوان از آنها برای شلیک موشک‌های دوربرد به سوی خاک روسیه استفاده کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha