۷.۵ درصد واحدهای اقامتی رسمی خراسان رضوی به صورت بومگردی است

مشهد- ایرنا- معاون گردشگری اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی گفت: این استان هم اکنون ۱۳۵ واحد اقامتگاه بومگردی دارد که ۷.۵ درصد واحدهای اقامتی رسمی خراسان رضوی را شامل می شود.

یوسف بیدخوری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد اقامتگاه بومگردی، خراسان رضوی را جزء استانهای برتر کشور در این زمینه کرده است.

وی ادامه داد: اقامتگاه‌های بومگردی جذابیت فراوانی برای گردشگران داخلی و خارجی دارند و از نظر تعداد در میان هزار و ۸۱۵ واحد اقامتی رسمی در استان نقش خوبی در اسکان گردشگران ایفا می‌کنند.

معاون گردشگری اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی با بیان این که ظرفیت اقامت رسمی استان در واحدهای اقامتی رسمی ۱۲۸ هزار و ۴۲۰ تخت است افزود: اقامتگاه‌های بومگردی چهار هزار و ۲۸۹ تخت از این ظرفیت را به خود اختصاص داده اند که استقبال فوق العاده و جذابیت فراوانی برای گردشگران ایجاد کرده‌اند.

بیدخوری با اشاره به نقش مهم اقامتگاه‌های بومگردی در پیشگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها گفت: با جذب گردشگر، علاوه بر ایجاد اشتغال در روستاها، درآمد فروشگاه‌های محلی از فروش صنایع دستی افزایش پیدا می‌کند و این موجب می‌شود تا ساکنان روستا به زندگی در آنجا بیشتر تشویق شوند.

وی اضافه کرد:خراسان رضوی به دلیل گستردگی و تنوع جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی، طبیعی و گردشگری از ظرفیت بسیاری برای توسعه بومگردی و ایجاد واحدهای اقامتی برخوردار است و بیش از ۵۴ روستا در این استان از ظرفیت‌های ویژه‌ای در حوزه گردشگری برخوردارند و توانمندی بالقوه مناسبی برای جذب گردشگران داخلی و خارجی دارند.

معاون گردشگری اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی با تاکید بر ضرورت احیای خانه‌های تاریخی روستایی گفت: تبدیل این خانه‌ها به اماکن گردشگری و بومگردی برای خدمت به زائران و مسافران بارگاه ملکوتی حضرت رضا (ع) در دستور کار قرار دارد و به صورت جدی دنبال می‌شود.

استان خراسان رضوی دارای ۳۳ شهرستان، بیش از سه هزار و ۳۰۰ روستای دارای ۲۰ خانوار و بیشتر و تعداد ۹۴ شهر است که سالانه تا قبل از شیوع ویروس کرونا میزبان بیش از ۳۵ میلیون مسافر و زائر بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha