۱۶ آذر ۱۴۰۱، ۱۴:۵۱
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 84963937
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار خراسان‌شمالی: استقلال همه جانبه ایران به دست دانشجویان رقم می‌خورد

بجنورد-ایرنا- استاندار خراسان شمالی شانزدهم آذرماه را سمبل بصیرت و فداکاری دانشجویان دانست و گفت: استقلال سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی ایران اسلامی به دست این قشر علمی رقم می خورد.

به گزارش ایرنا، محمدرضا حسین نژاد روز چهارشنبه در آیین گرامیداشت روز دانشجو که در دانشگاه بجنورد برگزار شد، اظهار داشت: اینکه دانشجویان در روز ۱۶ آذر ۱۳۳۲ به چه چیزی اعتراض داشتند و ایران در آن زمان در چه موقعیتی قرار داشت را باید واکاوی کرد.

وی تصریح کرد: ردپای دشمن در تمامی دوران تاریخ ایران اسلامی وجود داشته است و همواره نقاط قوت ما را هدف قرار می دهند.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی افزود: شبه افکنی در حوزه های مختلف به ویژه شک به دلسوزی مسوولان و اعتماد به نفس دانشجویان از راهبردهای دشمنان است و باید در این زمینه اطلاع رسانی کرد.

وی دنیای مجازی را بهترین فضا برای گسترش شبه افکنی دشمنان دانست و گفت: دانشجویان به عنوان قطب روشنگری می توانند با استدلال موضوعات و مطالعه درست به سر منشا هر اتفاقی دست یابند.

حسین نژاد دانشجویان را آینده سازان و مدیران کشور دانست و افزود: تسلط به تاریخ و آگاهی از آن و شناخت استراتژیک دشمنان موجب می شود تا اجازه ضربه زدن دشمنان به حوزه های مختلف داده نشود.

وی از دانشجویان خواست تا در موضوعات مختلف به پیشینه تاریخی آن مراجعه کنند و افزود: اگر آگاهی نداشته باشیم دشمن به سادگی ورود و به کشورمان ضربه وارد می کند.

استاندار خراسان شمالی گفت : استقلال سیاسی، نظامی، فرهنگی و اقتصادی به دست دانشجویان رقم می خورد و این در حالی است که دشمنان همین نقطه قوت را مورد هدف قرار داده اند.

استاندار خراسان‌شمالی: استقلال همه جانبه ایران به دست دانشجویان رقم می‌خورد

ارتباط گسترده دانشگاه با صنعت

رییس دانشگاه بجنورد نیز در ادامه این مراسم گفت: بین دانشگاه ها و صنعت در راستای مهارت افزایی و ایجاد شغل ارتباط خوبی فراهم شده است و دانشجویان در واحد های تولیدی حضور می یابند و از نزدیک با مسایل و مرتبط با رشته تحصیلی خود آشنا خواهند شد.

محمد شیخ زاده افزود: در این خصوص با مسوولان صنایع استان رایزنی هایی شده است تا از این ظرفیت علمی استفاده کنند.

وی تصریح کرد: تلاش می کنیم تا مباحث مهارتی را بیشتر در سرفصل های درسی اضافه کنیم که در این خصوص از اساتید و دانشجویان می خواهیم که نقطه نظرات خود را بیان کنند.

رییس دانشگاه بجنورد ادامه داد: سرفصل های دروس باید بازنگری شوند به نوعی سرفصل هایی که کاربرد ندارند حذف و سرفصل های مورد نیاز اضافه شوند.

آیین گرامیداشت روز دانشجو با حضور مسوولان و شماری از دانشجویان در تالار دانشکده هنر دانشگاه بجنورد برگزار شد.

۱۶ آذر به نام روز دانشجو نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha