دانشجویان شیراز در دیدار با استاندار فارس چه گفتند؟

شیراز- ایرنا- مراسم روز دانشجو در شیراز در یکی از روزهای سرد پاییزی در حالی برگزار شد که حضور پرشور و پرتکاپوی دانشجویان گرمابخش این محفل بود؛ محفلی که دانشجویان در آن از مطالبات و دغدغه‌هایشان گفتند و در حضور استاندار فارس و دیگر مسئولان استانی انتظارات و خواسته‌های جامعه را بیان کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ آیین گرامیداشت روز دانشجو چهارشنبه ۱۶ آذرماه با حضور استاندار فارس در تالار شهید دستغیب مجتمع فرهنگی رفاهی دانشگاه شیراز برگزار شد و در این برنامه که با تأخیر ۳۰دقیقه‌ای آغاز شد، دانشجویان دانشگاه‌های مختلف حضور داشتند.

دانشجویان شیراز در دیدار با استاندار فارس چه گفتند؟

این مراسم با تلاوت آیاتی از قرآن کریم، پخش سرود ملی و خیرمقدم سید وحید حسینی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز آغاز شد و با بخش‌های متنوعی همچون پخش کلیپ مرور وقایع ۱۶آذرماه سال ۱۳۳۲، پخش کلیپ گزیده بیانات رهبر معظم انقلاب پیرامون روز دانشجو و مراسم تقدیر از دانشجویان برتر ادامه یافت.

دانشجویان شیراز در دیدار با استاندار فارس چه گفتند؟

آیدا کریمی مطلق نائب دبیر تشکل دانشجویی مجمع آرمان دانشگاه شیراز نیز در این نشست گفت: در روزهای اخیر بعد مدتها درگیری و تحمل هزینه برای خود و ملت شاهد تعیین مکانی جهت تجمع مردم و معترضین بودیم اما با توجه به اصل مستند و مستدل قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اقدامات صورت گرفته جهت اجرای این اصل مانند پیش بینی فضای مناسب برای اعتراض باید دائمی و مستمر باشد و نکته مهمتر اینکه نظام‌مندی آن به عنوان مانع تلقی نشود؛ به گونه‌ای که با وضع قانون و تبصره‌های متعدد به طور کل تعطیل شود.

وی ادامه داد: برای تخریب بافت پیرامونی حرم و ظلمی که در کمین نشسته تا امروز بسیار فریادها بلند گشته و به طرق مختلف تخریب بافت بی‌نظیر شیراز کهن را گوشزد کرده‌ایم و برای بار دیگر آن را گوشزد می‌کنیم.

کریمی بیان کرد: کارخانه هفتادساله روغن نباتی در حال مرگ تدریجی است. علت آن خصوصی‌سازی های فله ای دهه هفتاد است که باعث افت نود درصدی تولید، کاهش ۹۰ درصدی کارکنان و فروش حدود سی درصد از ماشین آلات و اموال شرکت شده است و اعتبار این برند بیش از پیش از دست رفته است؛ راهکار فقط خلع ید سهامدار فعلی و انتقال مالکیت آن به یکی از هلدینگ‌های معتبر و کاربلد بازار سرمایه است. ‌

دانشجویان شیراز در دیدار با استاندار فارس چه گفتند؟

علیرضا زارع نماینده انجمن‌های اسلامی دانشگاه شیراز هم اظهار کرد: این روزها فضای سیاسی کشور نیاز به مدیران شجاعی دارد که باعث ایجاد تحول و کارآمدی نظام شوند؛ با توجه به اینکه گروه‌های مختلف سیاسی دنبال سهم‌خواهی هستند؛ مدیران باید برای انتخاب زیرمجموعه‌های خود شجاعت داشته باشند و پای هزینه‌های انقلاب بایستند؛ اما برخی مدیران محافظه‌کار هستند و واداده‌اند و مسئولین عالی رتبه در برزخ، تصمیم‌گیری می‌کنند.

وی خطاب به استاندار فارس گفت: «جناب آقای استاندار سرانجام طرح راه‌اندازی کارخانه آزمایش چه شد؟ مراقب باشید کارخانه روغن نباتی نیز به سرنوشت آزمایش دچار نشود.»

زارع بیان کرد: در ادامه خطاب ما به مسئولانی است که جلساتشان با دانشجویان منحصر به روز دانشجو است؛ دانشجو بودن یک هویت است؛ نه یک شغل و سرگرمی. دانشجو مکلف به تکلیف است و آرمان‌های انقلاب را به دور از هرگونه وابستگی به جناح‌های سیاسی دنبال می‌کند؛ لذا مسئولان بدانند حضور مستمر در دانشگاه و بهره‌گیری از نظریات جوانان و ارتباط با جامعه نخبگانی به عنوان موتور پیشران حرکت انقلاب است.

دانشجویان شیراز در دیدار با استاندار فارس چه گفتند؟

احمدرضا مختاری نماینده انجمن‌های ورزشی نیز اظهار کرد: برنامه‌های ورزشی دانشجویی در تمام دانشگاه‌های فارس اعم از دانشگاه شیراز، علوم‌پزشکی، پیام‌نور و آزاد اسلامی در بخش همگانی و قهرمانی با هدف توسعه تندرستی و شکوفایی ابعاد جسمانی، عاطفی، اجتماعی و معنوی دانشجویان با برنامه‌ریزی اصولی و مطابق با سیاست‌های کلی اداره تربیت بدنی وزارت متبوع در حال انجام است، اما زیرساخت‌های ورزشی دانشجویی در دانشگاه‌های مختلف استان با توجه به نیازهای متنوع دانشجویان و پراکندگی دانشگاه‌ها نمی‌توانند همه این نیازها را تحت پوشش قرار دهند.

وی ادامه داد: اگر خواهان حضور دانشجویان در فعالیت‌های جسمانی و تندرستی هستید باید زیرساخت‌های ورزش دانشجویی تحت نظارت هیات ورزش‌های دانشگاهی استان توسعه یابد. متاسفانه هیات ورزش‌های دانشگاهی فارس تاکنون هیچ‌گونه حمایت مالی از اداره‌کل ورزش و جوانان استان دریافت نکرده است.

مختاری افزود: خواهشمندیم جهت کمک به جامعه پویا و با نشاط دانشجویی تدابیری اتخاذ کنید که حمایت‌های مالی به هیأت ورزش‌های دانشگاهی با هدف هماهنگ‌سازی فعالیت‌های دانشجویی دانشگاه‌های مختلف استان صورت گیرد تا این هیات بتواند خدمات بهتری در اختیار قهرمانان ملی و سایر دانشجویان قرار دهد.

آریا جوکار نماینده شوراهای صنفی دانشگاه‌های شیراز هم گفت: دانشجو وقتی می‌بیند مطالبه اش پاسخ داده نمی‌شود و فریادهایش شنیده نمی‌شود، برای شنیده شدن اعتراضش در فضای آکادمیک به دنبال راه‌حلی غیرآکادمیک می‌گردد تا پاسخی در خور بیابد.

دانشجویان شیراز در دیدار با استاندار فارس چه گفتند؟

زهرا باشی عضو انجمن سیاست و فرهنگ دانشجویان دانشگاه شیراز هم اظهار کرد: به نام سربازان واقعی وطن، به نام آنان که مرز میان فقر و غنا را تاب نیاوردند و کود کشتزارهای گمنام شدند؛ آنها که اندک سهمی از سفره رانت و اختلاس نصیبشان نشد و حلقوم شرافتمندشان قطره ای از دریای نفت وطن نچشید.

وی ادامه داد: امروز ۱۶ آذرماه است و این روز حقیقتا بزرگترین گرامیداشتی است که در تاریخ سیاسی معاصرمان داریم؛ روزی که آمیخته ای از دغدغه مندی، ظلم ناپذیری و خون است؛ سه عنصری که تا وقتی توأمان است، دانشجو از دل آن می روید و استوار و پابرجا بر آرمان های اصیل خود باقی می ماند.

باشی اضافه کرد: دانشجویان به راستی وفادارترین و مستقل ترین قشر طبقه متوسط اند؛ به جز آنان که برای دو سه تا پست و مقام سخیف خودفروشی کردند و همچون خاکسترهای برباد رفته بدنه قدرتمند اجتماعی و مردمی را از دست دادند.

وی افزود: دانشجویان گیاه تنومند آزادی بودیم که در دل و جان این خاک ریشه دواندیم؛ ما را که قطع کنید، این خاک مرده دیگر نامش وطن نیست. وطن بدون فرزندان سربلندش قطعه سرزمینی ست که به درد گورستان ها و سردابه های مرگ می خورد تا حافظ و آواز دشتی و سالن های تئاتر...

دانشجویان شیراز در دیدار با استاندار فارس چه گفتند؟

پدرام پورقدیری نماینده انجمن وفاق و توسعه دانشگاه شیراز نیز اظهار کرد: حاکمیت باید بپذیرد که بدنه اجتماعی و سرمایه اجتماعی کاری کرده که آنها را از دست داده است. فروپاشی اجتماعی خیلی خطرناک است.

پورقدیری با بیان اینکه ما دانشجویان دغدغه‌ای جز ایران و عشق به ایران نداریم، گفت: ما گفت وگو را برای گفت وگو نمی‌خواهیم بلکه گفت وگو را برای شنیدن و عمل کردن مسئولان می‌خواهیم. گفت وگو بدون بازخورد و نتایج ثمربخش و مثبت یک امر بیهوده است.

وی با بیان اینکه حاکمیت باید این گفت وگوها را بشنود و عمل کند، گفت: در همه جای دنیا دانشگاه مرجع است اما در کشور ما دانشگاه نقش و رسالت اصلی خود را از دست داده است؛ در طول این سال‌ها شاهد مرجع زدایی از دانشگاه بوده‌ایم و این مساله باعث شده رسالت اصلی دانشگاه به فراموشی سپرده شود؛ در حوزه‌های مختلف شهری، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی باید نقش دانشگاه را اثربخش‌تر کنیم.

دانشجویان شیراز در دیدار با استاندار فارس چه گفتند؟

آرش جوابی نماینده انجمن‌های علمی دانشجویی نیز خواستار توجه بیشتر به انجمن‌های علمی شد.

همچنین، یکی از دانشجویان حاضر در سالن طی صحبتی، ضمن تشکر از برگزاری مراسم گرامیداشت روز دانشجو خواستار فرصت دادن به دانشجویان برای اظهارنظر پیرامون مسائل مختلف روز و جامعه شد.

دانشجویان شیراز در دیدار با استاندار فارس چه گفتند؟

استاندار فارس در این مراسم پس از شنیدن سخنان نمایندگان تشکل‌های دانشجویی با بیان اینکه مطالبه‌گری دانشجویان لازمه حیات کشور و استان است، خواستار استفاده از مشارکت فکری و راه‌اندازی کرسی‌های آزاداندیشی دانشجویان شد.

دانشجویان شیراز در دیدار با استاندار فارس چه گفتند؟

در پایان مراسم، دانشجویان برتر رشته های مختلف معرفی و مورد تجلیل قرار گرفتند.

دانشجویان شیراز در دیدار با استاندار فارس چه گفتند؟

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha