تسهیلات توسعه گلخانه در چهارمحال و بختیاری بیش از ۲ برابر رشد کرد

شهرکرد- ایرنا- مدیر شعب بانک کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به حمایت ویژه دولت در راستای کشت گلخانه‌ای، گفت: در همین راستا پرداخت تسهیلات پرداخت شده از سوی این بانک در استان به بیش از ۲ برابر افزایش یافته است.

هوشنگ طاهری میرقائد روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بانک کشاورزی استان از ابتدای سالجاری تا پایان آبان ماه ۲۳ هزار و ۲۴۱ میلیارد ریال تسهیلات به بیش از ۲۰ هزار نفر از فعالان بخش کشاورزی استان پرداخت نموده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲ برابر رشد داشته است.

وی پرداخت تسهیلات به مبلغ ۲ هزار و ۲۸۱ میلیارد ریال به ۷۶ طرح به منظور ایجاد و توسعه ۲۹ هکتار گلخاته جدید در سالجاری را از اقدامات قابل توجه استان دانست و گفت: این میزان پرداخت تا پایان آبان ماه جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۲ برابر رشد داشته و این بانک در رتبه‌بندی کشوری از استان‌های برتر ارزیابی شده است.

مدیر شعب بانک کشاورزی چهارمحال و بختیاری همچنین به پرداخت چهار هزار و ۵۶۳ میلیارد ریال تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ اشاره کرد و گفت: در این خصوص بانک کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری از نظر درصد جذب اعتبار، حائز رتبه سوم کشوری شده است.

به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری، سطح زیرکشت گلخانه‌های این استان در دولت سیزدهم سه برابر کرده است بطوریکه تا پایان سال ۱۴۰۰ سطح زیر کشت گلخانه‌های استان به کمتر از ۳۰ هکتار می‌رسید اما با حمایت‌های دولت سیزدهم این میزان به حدود ۱۰۰ هکتار رسیده و برنامه‌ریزی شده است تا ظرف پنج سال آینده سطح زیر کشت گلخانه‌ها در استان به ۵۰۰ هکتار افزایش پیدا کند.

افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی از مهمترین سیاست‌های دولت سیزدهم به شمار می‌رود و در همین راستا کشت گلخانه‌ای بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته و در همین راستا ستاد گلخانه‌ها به دستور استاندار در این استان تشکیل شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha