۱۹ آذر ۱۴۰۱، ۱۲:۱۱
کد خبرنگار: 3043
کد خبر: 84965835
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برگزاری مسابقات قرآنی برند معتبری برای دانشگاه فرهنگیان قزوین است

قزوین - ایرنا - رییس دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزاری چهل و پنجمین دوره مسابقات ملی نغمات دینی را برند معتبری برای این مرکز دانست و گفت: این مسابقات در دانشگاه فرهنگیان علاوه بر ارتقای جایگاه قرآنی دانشگاه، کسب علم و دانش، اعتقاد و انس با قرآن را نیز تقویت می بخشد.

حمیدرضا مشهدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برگزاری این دوره از مسابقات کشوری قرآن کریم در دانشگاه فرهنگیان قزوین باعث آشنایی هر چه بیشتر دانشجویان با فرهنگ قرآنی در رشته آموزش و پرورش ابتدایی می‌شود و همچنین حضور بزرگان قرائت و تواشیح در این مناسبت فرصت مناسب و مغتنمی برای کسب تجارب دانشجویان و حتی اساتید این دانشگاه نیز خواهد شد.

وی اظهار داشت: از ابتدای هماهنگی برای اجرای مسابقات کشوری نغمات دینی، دانشگاه فرهنگیان با توجه به وظیفه ذاتی خود در حوزه فرهنگ سعی کرد تا با همه امکانات در خدمت برگزار کنندگان این دوره از مسابقات باشد.

مشهدی تصریح کرد: سالن آمفی تئاتر شهید رجایی دانشگاه به مدت ۲ هفته به طور کامل در اختیار برگزار کنندگان مسابقات قرار گرفته و همکاری لازم نیز برای تامین بخشی از نیازهای برگزار کنندگان این مسابقات که دانشگاه قادر به تأمین آن بود هم صورت گرفت.

به گفته وی، در کنار برگزاری این رویداد قرآنی، هماهنگی لازم برای حضور دانشجویان در سالن اجرای مسابقه و همچنین اجرای برنامه‌های جنبی با محوریت دانشجویان نیز فراهم شده است.

این مسوول با بیان اینکه ۲ هزار دانشجو در دانشگاه فرهنگیان قزوین در حال تحصیل هستند، خاطر نشان کرد: با توجه به جذابیت‌های ظاهری و باطنی قرآن کریم، کافی است ما دل‌ها را در معرض انوار قرآن قرار دهیم و فضای آشنایی و قرائت قرآن و شنیدن آن را برای مخاطبان خود بیش از پیش فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه باید تلاش شود تا به جای تحمیل قرآن کریم، ترغیب در مخاطبان شکل گیرد، افزود: در عین حال نیز باید به کمک همه شیوه‌ها و روش‌های نوین و با شناخت ویژگی‌ مخاطبان در بخش نیازها، توانایی‌ها و علائق آنان مورد نظر قرار بگیرد تا ترغیب قرآن کریم و عمل به فرهنگ قرآنی در مخاطب شکل گیرد.

وی با تاکید بر لزوم توجه به آیات قرآن و عمل به توصیه‌های آن، اظهار داشت: عمل به آیات قرآنی، تبیین احکام و سوق دادن جامعه به این سو باعث تغییر نگرش و در نهایت تغییر رفتار می‌شود و از این رو نمی‌توان بدون عبور از مرحله آشنایی و تغییر نگرش، منتطر تغییر رفتارها در جامعه باشیم.

رییس دانشگاه فرهنگیان استان قزوین ادامه داد: با توجه به نقش مهم دانشگاه فرهنگیان در توسعه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی تلاش شده تا ضمن دعوت از قاریان مطرح استان و کشور به مناسبت‌های مختلف همچنین برگزاری کلاس‌های تفسیر، بصیرت افزایی و آموزش قرآن سهم کوچکی در ارتقاء فرهنگ قرآنی در سطح دانشگاه ایفا کنند.

برگزاری مسابقات قرآنی برند معتبری برای دانشگاه فرهنگیان قزوین است

توسعه فعالیت‌های قرآنی نیازمند توجه ویژه در این حوزه است

مشهدی با اعلام اینکه توسعه فعالیت‌های قرآنی و ایجاد فرهنگ قرآنی صرفاً با پیش بینی چند واحد آموزش قرآن اجرایی نخواهد شد، تاکید کرد: دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در همه رشته‌ها مکلف به گذراندن درس آشنایی با قرآن هستند چرا که این دانشجویان به عنوان معلمان آموزش و پرورش در معرض تدریس دروس قرآنی به دانش آموزان قرار دارند و لازم است از این طریق از همه فعالان قرآنی و دارالقران ها دعوت کنیم تا دانشگاه فرهنگیان را در توسعه سواد و فرهنگ قرآنی در بین دانشجویان یاری کنند.

وی با اشاره به تاسیس نخستین دارالقرآن کشور در دانشگاه فرهنگیان قزوین، تصریح کرد: این دانشگاه از جمله اولین مراکز دانشگاهی دانشگاه فرهنگیان سطح کشور نیز به شمار می رود که اقدام به تاسیس دارالقرآن شهید خورانی با هدف توسعه فرهنگ قرآن و آموزش آن کرده است.

رییس دانشگاه فرهنگیان استان قزوین تاکید کرد: همه ساله در این دانشگاه همچنین مسابقات قرآن کریم،نهج البلاغه، احکام و در مجموع جشنواره قرآن و عترت ابتدا در سطح استانی و سپس کشوری را برگزار و به مناسبت های مختلف نیز سعی شده تا ضمن بهره گیری از تجارب اساتید حوزه‌های علمیه استان و خارج استان و تحت نظارت نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان، برنامه‌های مناسبی در این حوزه برنامه ریزی شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha