۲۴ خرداد ۱۴۰۳، ۹:۳۹
کد خبرنگار: 5532
کد خبر: 85507779
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

قزوین - ایرنا - دبیر بنیاد غدیر در استان قزوین، یکی از کارهای زمین مانده در بحث غدیر را مهجور ماندن تقریبی زیارت غدیر دانست و گفت: زیارت غدیر مربوط به امام هادی (ع) است که وقتی از مدینه به سامرا تبعید شدند، این زیارت را وقتی به نجف می رسند، قرائت کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن حق شناس روز پنجشنبه در نشست با مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی - هنری مساجد استان با تاکید بر ضرورت ترویج قرائت زیارت غدیریه، اظهار کرد: با توجه به اینکه جنس این کارها مسجدی است بدون شک در این راستا بایستی از ظرفیت مساجد برای ترویج قرائت زیارت غدیریه و نهج البلاغه خوانی استفاده شود.

وی افزود: در بحث عید غدیر خوشبختانه در همه جای استان، افراد پای کار هستند چرا که موضوع غدیر، موضوعی است که متعلق به یک دهه نیست و جریانی جاری و ساری است.

دبیر بنیاد غدیر قزوین ادامه داد: مجموعه این بنیاد، مجموعه ای مردمی است و هیچ اعتبار دولتی را نیز دریافت نمی کند و به همین جهت در بحث غدیر در حد توان خود آماده همکاری با ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: زیارت غدیریه از زیارتنامه‌ های امام علی (ع) است که از طرف امام هادی (ع) در روز غدیر صادر شد، ۷۰ آیه قرآن کریم و فضائل حضرت علی (ع) در این زیارتنامه وجود دارد که فرازهای زیبا و نابی هستند.

حق شناس تصریح کرد: موضوع دیگر زیارت حضرت امیرالمومنین (ع) در روز یکشنبه ها است که زیارتی کوتاه و یک دقیقه ای است و همچنین بحث نهج البلاغه خوانی و ترویج مفاهیم و آموزه های این کتاب در جامعه باید ترویج یابد که در این حوزه می توان از ظرفیت خیران هم استفاده کرد.

دبیر بنیاد غدیر قزوین اعلام کرد: قرائت زیارت غدیریه، زیارت حضرت علی (ع) در روز یکشنبه و نهج البلاغه خوانی جنسی مسجدی دارند و لازم است در مساجد نسبت به ترویج آن اهتمام کرد که ما در این بخش ها می توانیم کمک کرده و انجام وظیفه کنیم.

وی یادآور شد: پیشنهاد دیگر ما، برگزاری مسابقه عکاسی از جشن های غدیر و مناسک غدیر در روستاها است که در این حوزه هم همکاری می کنیم، ما در بحث غدیر آنچه در توان داریم را انجام می دهیم و آماده همکاری هستیم.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد قزوین نیز در این نشست اظهار کرد: برنامه های پیشنهادی ما در دهه ولایت و امامت شامل برگزاری مسابقه نقاشی، مسابقه کتابخوانی، تزیین مساجد و کانون محله، عقد اخوت کانونی ها و مسجدی ها، مسابقات ورزشی، دیدار با سادات محله و مسجد می شود.

حجت الاسلام سید رئوف تقوی ادامه داد: ۳۸۰ کانون فرهنگی هنری در سطح استان قزوین وجود دارد که از ظرفیت این کانون ها می شود برای کارهای میدانی در ایام دهه ولایت و امامت بهره برد.

وی خاطر نشان کرد: جدا از وظیفه سازمانی، وظیفه شرعی و دلی است که برای امیرالمومنین حضرت علی (ع) کار کنیم و این آمادگی وجود دارد که مسابقه عکس نوشته از زیارت غدیریه و مسابقه عکاسی را نیز داشته باشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha