رییس سمپاد خراسان رضوی: دانش آموزان نخبه این استان بورسیه تحصیلی می شوند

گناباد- ایرنا- رییس اداره استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان (سمپاد) خراسان رضوی گفت: دانش آموزان نخبه تحصیلی این استان بورسیه تحصیلی می شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا هادی محمدپور روز شنبه در نشست هیات امنای پژوهش سرای پیامبر اعظم (ص) گناباد افزود: در راستای رویکرد دولت سیزدهم مبنی بر زمینه سازی رشد و شکوفایی استعدادهای دانش آموزان و از جمله دانش آموزان نخبه برای رشد و توسعه اقتصادی کشور طبق تفاهمنامه بین مسوولان و دست اندرکاران آموزش و پرورش و مراکز پژوهشی و صنایع و فعالان اقتصادی، این دسته از دانش آموزان بورسیه تحصیلی می شوند.

وی این مساله را اولویت اداره کل آموزش و پرورش و اداره استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان خراسان رضوی در سال جاری دانست و ادامه داد: بورسیه دانش آموزان نخبه در ایجاد اشتغال و کارآفرینی متناسب با توانایی های آنان نقش زیادی دارد.

رییس اداره استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان (سمپاد) خراسان رضوی گفت: با توجه به نام‌گذاری امسال به عنوان تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین توسط رهبر معظم انقلاب بر اساس تفاهمنامه های مشترک با شرکتهای دانش بنیان و پارک علم و فناوری و مراکز رشد فناوری تابعه زمینه بالندگی دانش آموزان نخبه فراهم می شود.

محمد پور تقویت و بستر سازی افزایش زمینه حضور دانش آموزان نخبه در جشنواره های نوجوان و جوان خوارزمی را از دیگر رویکردهای سمپاد خراسان رضوی ذکر کرد و افزود: این استان در این جشنواره ها به موفقیتهای خوبی طی یک سال گذشته در سطح کشور دست یافته است.

فرماندار گناباد هم گفت: زیربنای توسعه، پژوهش و بهره گیری از ظرفیت مدارس و دانش آموزان و آموزش و پرورش است.

رضا نصیری افزود: با توجه به ظرفیتهای شرکتهای تولیدی باید برای بورسیه تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان در شرکتهای شاخص تولیدی اقدام کرد تا علاوه بر اشتغال و کارآفرینی این افراد، از ظرفیت آنان در مسیر توسعه اقتصادی بهره گرفته شود.

۱۹ تا ۲۴ آذرماه هفته پژوهش نام‌گذاری شده است.

پژوهش سرای پیامبر اعظم (ص) آموزش و پرورش گناباد با اهداف تبیین روحیه پژوهش محوری و تشویق دانش آموزان به فعالیتهای پژوهشی در سال ۱۳۸۵ راه اندازی شد و قبل از آن این فعالیتهای تحقیقاتی در قالب آزمایشگاه مرکزی و تعدادی از مدارس انجام می شد که بعد از آن آزمایشگاه مرکزی به علوم سرا و به دنبال آن به پژوهش‌سرا ارتقا یافت.

مهمترین بخشهای فعالیت پژوهش سرای پیامبر اعظم (ص) آموزش و پرورش گناباد در رشته های علوم پایه، زیست شناسی، فیزیک، شیمی و رباتیک است.

هزار و ۸۰۰ فرهنگی در هزار و ۳۱ کلاس درس در قالب افزون بر ۲۵۰ مدرسه، تدریس ۱۸ هزار دانش آموز را در مناطق شهری و روستایی گناباد در سال تحصیلی کنونی برعهده دارند.

مرکز شهرستان گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha