فروریختن ستون‌های هرکول با غرش شیران اطلس

تهران- ایرنا- تیم ملی مراکش با شکست ۲ قدرت فوتبال اروپا در جمع چهار تیم پایانی فوتبال جهان قرار گرفت و اکنون به یکی از مدعیان رسیدن به فینال جام جهانی تبدیل شده است.

به گزارش ایرنا، تیم ملی فوتبال مراکش به نخستین تیم آفریقایی و جهان عرب تبدیل شد که گام در مرحله نیمه‌نهایی مسابقات جام جهانی فوتبال می‌گذارد. تا پیش از این در بین کشورهای اسلامی تنها ترکیه در سال ۲۰۰۲ موفق به حضور در این مرحله شده بود که به عنوان سوم جهان بسنده کرد. ترکیه در آن سال با هدایت سنل گونش به این عنوان مهم دست پیدا کرد.

مراکش در مسیر تاریخ‌سازی خود راه دشوار عبور از قدرت‌های فوتبال اروپا را در پیش گرفت. این تیم ابتدا با کرواسی نایب قهرمان دوره پیشین جام جهانی به تساوی رسید و در ادامه کاناد و بلژیک را از پیش رو برداشت. هر چند که برخی صدرنشینی مقتدرانه مراکش با هفت امتیاز را از اتفاقات فوتبالی در جام جهانی قلمداد می‌کردند اما ماجراجویی شیران اطلس از مرحله یک‌هشتم نهایی و مصاف با همسایه شمالی آغاز شد. شاگردان ولید الرکراکی برای تاریخ‌سازی و عبور از قدرت‌های فوتبال اروپا میانبر جبل الطارق را انتخاب کردند.

 فروریختن ستون‌های هرکول با غرش شیران اطلس

آنان ابتدا لشگر ماتادورها را به فرماندهی لوئیس انریکه زمین‌گیر کردند و با عبور از سرزمین اندلس به قلمرو پادشاه فوتبال پرتغال رسیدند جایی که فرناندو سانتوس با فرمانده شناخته شده خود کریستیانو رونالدو در انتظار شکار شیران اطلس بود. اما اختلاف درون اردویی و خلع رونالدو از فرماندهی این فرصت را به مراکشی‌ها داد تا با استفاده از آشفتگی جبهه نماینده اروپایی‌ ، پرتغال را تسلیم زیاده خواهی خود کند. پرتغالی‌ها در حالی شکار شیران اطلس شدند که پادشاه فوتبال در پایان نبرد با چشمانی گریان میدان نبرد را ترک کرد تا جهانیان شاهد مرگ یکباره رویای وی در فتح جام جهانی فوتبال باشند.

مراکش با عبور از جبل‌الطارق و شکست قدرت های فوتبالی اروپا اکنون به دروازه‌های فرانسه رسیده تا شاید بتواند خروس‌های مدعی را طعمه زیاده خواهی خود کند. اینکه سربازان الرکراکی چه میزان در هزیمت فرانسه به فرماندهی دیده دشان موفق خواهند شد معمایی است که جهانیان تا چند روز دیگر پاسخ آن را خواهند یافت. اما سوای نتیجه نبرد مراکش با فرانسوی‌های خاک قطر، نام این کشور در تاریخ فوتبال جهان و ادوار جام جهانی ماندگار خواهد شد زیرا شیران اطلس تاریخ فوتبال آفریقا را از نو نوشتند و بالاتر از کامرون، سنگال و غنا توانستند به نخستین تیمی تبدیل شودند که با عبور از مدعیان در جمع چهار تیم پایانی قرار گیرند. همچنین مراکش در کنار کره‌جنوبی تنها تیم غیر اروپایی و آمریکا جنوبی است که در قامت یک مدعی گام به مرحله یک‌چهارم نهایی گذاشته است.

 فروریختن ستون‌های هرکول با غرش شیران اطلس

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha