فرصت‌های جدید شغلی با احیای کارخانه های راکد در کهگیلویه و بویراحمد

یاسوج- ایرنا - راهبرد دولت سیزدهم در احیای کارخانه های راکد و سرعت بخشی به روند تکمیل طرحهای نیمه تمام موجب شده تا طی یکسال گذشته تاکنون شاهد خلق فرصت های جدید شغلی در استان کم برخوردار کهگیلویه و بویراحمد باشیم .

به گزارش ایرنا، یکی از طرحهایی که پس از ۱۰ سال رکود و تعطیلی هم اکنون به همت دولتمردان سیزدهم در کهگیلویه و بویراحمد حدود سه ماهی است که دوباره به چرخه تولید برگشته کارخانه آب معدنی نوش افرا است .

هم اکنون حدود ۱۰ کارخانه آب معدنی در کهگیلویه و بویراحمد فعال است که آب این کارخانه ها از چشمه های طبیعی و کوهستانی تامین می شود و بر اساس تایید مسوولان دانشگاه علوم پزشکی استان بصورت کامل بهداشتی و استریل هستند.

در همه کارخانه ها بطری های آب معدنی بصورت اتوماتیک پر و در سراسر کشور توزیع و بخشی هم به خارج کشور صادر می‌شود.

فرصت‌های جدید شغلی با احیای کارخانه های راکد در کهگیلویه و بویراحمد

صفر تا ۱۰۰ رکود و احیای این واحد تولیدی

مدیر کارخانه آب معدنی نوش افرا در یاسوج می گوید: پروانه بهره برداری این کارخانه در تاریخ ۱۵اسفندماه ۱۳۹۱ توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت صادر شد و پروانه بهداشتی و کاربرد علامت استاندارد گرفت ولی بنا به دلایل مختلف این کارخانه نتوانست در سال ۹۱ به مرحله تولید برسد و همچنان تعطیلی و رکود بر سر این کارخانه سایه افکنده بود.

صادق نیکنام افرود: در آبان ماه سال گذشته به همت دولت سیزدهم و معاون اقتصادی استاندار استان، بانک صنعت و معدن، اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان امید به احیا پس از ۱۰ سال اغما به وجود آمد.

وی ابراز داشت: قرار بود در پنجم بهمن ماه ۱۴۰۰کارخانه شروع به کار کند و دستگاه ها نصب شوند اما دستگاه ساز اردیبهشت ماه امسال دستگاه ها را نصب و راه اندازی کرد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد نیز در این باره گفت: سیزدهم شهریور ماه امسال این کارخانه پس از ۱۰ سال رکود با تامین مالی بانک صنعت و معدن احیا و با حضور معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویر احمد، مدیر بانک صنعت و معدن استان و سایر مسئولان استانی افتتاح شد.

کریم روزبهان افزود: میزان تسهیلات پرداختی بانک به این واحد که به تولید و بسته بندی آب معدنی طبیعی بدون گاز با ظرفیت ۷۵ تن در سال اشتغال دارد، شامل تسهیلات سرمایه ثابت جهت بازسازی و نوسازی به مبلغ ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل منابع بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ بوده که در سال جاری پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: تقریبا در هر یک ساعت هشت هزار بطری آب معدنی در این کارخانه تولید می شود اما سرمایه گذار طرح به دنبال رایزنی برای صادرات محصول این کارخانه است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: طرح مزبور پس از بهره برداری برای ۱۸ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی به همراه داشته است.

فرصت‌های جدید شغلی با احیای کارخانه های راکد در کهگیلویه و بویراحمد

کمک های بی دریغ دولت برای احیای این واحد تولیدی

دولت سیزدهم به کمک تولید آمده و با حمایت از بخش خصوصی و فعالان اقتصادی پیگیر رفع مشکلات واحدهای تولیدی است و با برنامه‌ریزی و تامین زیرساخت‌ ها و حمایت از کسب‌ و کارها و بنگاه‌ های کوچک به تولید کنندگان دلگرمی می دهد.

مدیر این کارخانه دوباره احیا شده می گوید: حمایتی که دولت از طرحش داشته است ارائه تسهیلات مورد نیاز کارخانه بوده که مبلغ ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به طرح پرداخت شده است.

نیکنام تصریح کرد: اخیرا نیز با چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات برای این کارخانه موافقت شده که تاکنون سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان آن پرداخت شده است.

وی ابراز داشت: امسال نحوه حمایت دولت از واحدهای تولیدی بسیار رضایت بخش بوده و پایش کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی راکد یا نیمه تعطیل تولیدکنندگان و صنعتگران را برای آغازی دوباره امیدوار کرده است.

انتظارات تولیدکننده از مسئولان

این فعال اقتصادی از وجود منابع محدود به عنوان یکی از چالش های اصلی پیش روی سرمایه گذاران یاد کرد و اظهار داشت: انتظار می رود تسهیلات بیشتری به تولیدکنندگان ارائه دهند.

نیکنام بیان کرد: قدم جدید برای اجرای طرح توسعه این کارخانه نیازمند حمایت مسئولان است تا بتوان اشتغال و تولید بیشتری در استان ایجاد کرد.

وی با اشاره به اینکه حدود ۳۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح توسعه و ایجاد خط جدید این کارخانه نیاز است که حداقل ۵۰ شغل به طور مستقیم ایجاد خواهد کرد تصریح کرد: امید است نهادهای متولی با همراهی سرمایه گذاران در راستای توسعه صنعتی و افزایش تولید گام های اساسی بردارند.

احیای واحد های راکد استان یک قدم تا رونق و آبادانی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اقتصاد کشور و استان نیازمند تقویت و رونق است ، اظهار داشت :امسال کارخانه ماشین سازی گچساران، کارخانه شیر پاستوریزه که افزون بر ۲۰ سال در رکود به سر می برد و همچنین کارخانه نوشابه نوش افرا که بالغ بر 10 سال متوقف بود وارد چرخه تولید شده اند.

احسان عسکری افزود: این کارخانه آب معدنی هم اکنون زمینه اشتغال قریب ۱۸ نفر از نیروی کار استان را فراهم نموده است و بازار مطلوبی دارد.

احیای واحد های صنعتی ۳۸۰ نفر اشتغال ایجاد کرد

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد : در راستای سیاست های دولت سیزدهم برای احیای کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی راکد یا نیمه تعطیل و تحقق رشد اقتصادی استان، ۱۹ طرح تولیدی راکد در این استان طی یکسال گذشته تاکنون احیا و به فرآیند تولید بازگشتند.

فرصت‌های جدید شغلی با احیای کارخانه های راکد در کهگیلویه و بویراحمد

عسکری ، میزان سرمایه گذاری این تعداد واحد تولیدی احیا شده را ۳۶۰ میلیارد تومان با اشتغالزایی ۳۸۰ نفر عنوان کرد .

وی افزود: طرح های راکد و مشکل دار در کارگروه رفع موانع تولید بررسی و مشکل آن ها رفع می شود و حتی اگر چندین بار در کارگروه مطرح شوند تا به نتیجه رسیدن کار ادامه خواهد یافت.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: حمایت های این حوزه برای احیای واحدهای راکد با قوت ادامه دارد و این معاونت پذیرای سرمایه گذارانی است که طرح ان ها با مشکل روبرو شده است.

در سال های اخیر تلاش های زیادی برای احیای واحدهای راکد صورت گرفته است اما همچنان واحدهای صنعتی بسیاری تعطیل هستند.

تعطیلی این واحدها در حالی است که میلیاردها تومان از منابع مالی این کشور صرف راه اندازی آنها شده است اما به دلایل گوناگونی در سال های گذشته، این سرمایه گذاری ها راکد شده بود.

امسال براساس برنامه ابلاغی راه اندازی و احیای ۲۶ واحد صنعتی و تولیدی در دستور کار سازمان صنعت، معدن و تجارت استان است.

۴۰ واحد صنعتی قابل احیای شناسایی شده در شهرک های صنعتی این استان وجود دارد که تعدادی از آنها تا پایان سال به چرخه تولید باز خواهند گشت.

از آنجا که صنعت بستر مناسبی برای ایجاد اشتغال و رونق تولید است سرمایه گذاران این حوزه انتظار حمایت و همراهی مسئولان را دارند و پیشنهاد می شود فرصتی به سرمایه گذار داده شود تا بتواند موارد خواسته شده را اجرایی کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha