شهرستان نیر پیشتاز توسعه بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر در استان اردبیل است

اردبیل-ایرنا-فرماندار نیر گفت: این شهرستان در استان اردبیل پیشتاز توسعه بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر و شتاب دادن به گسترش ضریب نفوذ بیمه در جامعه هدف است.

شهرام محمدی روز یکشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان نیر اظهار کرد: بیمه اجتماعی یک فرصت ویژه برای روستاییان و ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت است و ما افزایش ضریب نفوذ بیمه اجتماعی را در منطقه یک ضرورت اساسی تلقی می کنیم و در این راستا برای توسعه بیمه اجتماعی در شهرستان از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

وی با بیان اینکه توسعه بیمه اجتماعی می‌تواند خدمتی ماندگار برای روستاییان باشد ادامه داد: از امروز یکی از برنامه‌های اصلی و اولویت کاری فرمانداری نیر پیگیری و اجرای برنامه مشترک فرمانداری و صندوق بیمه اجتماعی برای تحقق طرح پوشش صد در صدی بیمه اجتماعی در شهرستان خواهد بود.

محمدی از اعضای شورای اداری این شهرستان و همه دهیاران خواست در اجرای طرح پوشش صددرصدی جامعه هدف در شهرستان تلاش مضاعف نموده و به صورت هفتگی گزارشی از عملکرد خود را به فرمانداری ارائه کنند.

عباس علوی مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستاییان و عشایر استان اردبیل نیز در این جلسه از انتخاب شهرستان نیر به عنوان آزمونه صندوق در راستای پوشش صد در صدی جامعه هدف خبر داد و گفت: توسعه بیمه اجتماعی در استان و به ویژه در مناطق محروم جهت گسترش عدالت اجتماعی است و بدون تردید افزایش ضریب نفوذ بیمه در استان گام مؤثری در ارتقای رفاه اجتماعی روستاییان خواهد بود.

وی با بیان اینکه انتخاب شهرستان نیر به عنوان پیشتاز پوشش بیمه ای در سایه حمایت ویژه فرماندار از برنامه‌های صندوق با هدف توسعه بیمه اجتماعی در شهرستان صورت گرفته است، ادامه داد : مدت اجرای طرح در شهرستان نیر یک سال خواهد بود و برنامه ریزی های لازم نیز در این خصوص صورت گرفته است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستاییان و عشایر استان اردبیل با اشاره به اینکه طرح پوشش حداکثری بیمه به ترتیب در همه شهرستان های استان اجرا خواهد شد ، افزود: با استناد به سرشماری سال ۱۳۹۵ مشمولین صندوق در استان ۱۸۱ هزار نفر می‌باشند که از این تعداد ۷۳ هزار نفر تحت پوشش صندوق قرار گرفته اند تا از مزایای بازنشستگی، از کار افتادگی و بازماندگان بهره‌مند شوند.

علوی مشمولین شهرستان نیر را حدود ۱۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: در حال حاضر سه هزار و ۹۰۰ نفر در این شهرستان تحت پوشش صندوق قرار گرفته اند و هنوز بیش از ۶ هزار نفر در شهرستان نیر عضو هیچ صندوق بیمه ای نیستند و هدف اصلی در شهرستان نیر شتاب دادن به توسعه بیمه اجتماعی و تحقق پوشش صد در صدی می‌باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha