۴۶ درصد از جمعیت منطقه کاشان میانسال هستند 

کاشان - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان گفت: ۴۶ درصد از جمعیت افزون بر ۴۶۰ هزار نفری این منطقه میانسال (۳۰ تا ۵۹ ساله) هستند. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر مهدی دلاوری روز یکشنبه در نشست خبری با عنوان جوانی جمعیت افزود: ۱۱ و ۲ دهم درصد درصد از جمعیت منطقه کاشان نیز سالمند (۶۰ سال به بالا) هستند.
وی اظهار کرد: الگوی اختصاصی سنی در دانشگاه علوم پزشکی کاشان نشان دهنده بالا بودن میزان موالید در گروه سنی جوانان (۲۵ تا ۲۹ ) سال است.
وی تصریح کرد: عوامل زیادی در کاهش نرخ باروری موثر هستند که ناباروری، افزایش میزان سزارین، تمایل به تک فرزندی و سقط‌های‌ غیرقانونی از جمله آنها است.
دلاوری گفت: نتیجه بررسی‌های کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی کاشان نشان می‌دهد که آگاهی نداشتن مردم از پیامدهای تک فرزندی، نقش مهمی بر رواج این پدیده دارد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان بیان کرد: شمار زنان ۱۰ تا ۵۴ سال متاهل تک فرزند و بی‌فرزند ایرانی زیر پوشش این دانشگاه در سال ۱۴۰۱ ،۳۳ و هفت دهم درصد برآورد شده است.
دلاوری میزان موالید دانشگاه علوم پزشکی کاشان در سال گذشته را ۵ هزار و ۹۱۷ نفر برشمرد و گفت: این رقم نسبت به سال ۱۳۹۹، ۲۴۷ نفر افزایش داشته است.
وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی که فرمودند یکی از پرفایده‌ترین ثروت‌های یک کشور، جمعیت جوان در یک کشور است، افزود: معظم‌له با توجه به اهمیت مقوله جمعیت در اقتدار ملی سیاست‌های کلی جمعیت را در سال ۱۳۹۳ ابلاغ کردند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان بیان کرد: جمعیت جوان به عنوان یکی از عوامل مهم اقتدار کشورها به شمار می‌رود و نیروی مولد و جوان به عنوان یکی از پایه‌های اصلی قدرت و رشد اقتصادی و اجتماعی کشورها محسوب می‌شود.
وی با بیان اینکه ایران اسلامی سال ها از جمعیت جوان برخوردار بوده است، تاکید کرد: همچنان لازم است این ثروت حیاتی حفظ و تقویت شود.
جمعیت نزدیک به ۵۰۰ هزار نفری شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل، زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.
شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان و شهرستان آران و بیدگل با بیش از ۱۰۳ هزار نفر جمعیت در حدود ۲۱۵ کیلومتری اصفهان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha