۲۰ آذر ۱۴۰۱، ۱۶:۵۴
کد خبرنگار: 2331
کد خبر: 84967319
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زاخارووا: اتحادیه اروپا وضعیت کنونی کوزوو را الگوبرداری کرده است

تهران – ایرنا – «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز یکشنبه اعلام کرد، اتحادیه اروپا سال هاست که وضعیت کنونی در کوزوو را الگوبرداری کرده است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، زاخارووا در پاسخ به سخنان «آنا برنابیچ» نخست وزیر صربستان مبنی بر اینکه کشورش به دلیل انفعال اتحادیه اروپا در آستانه جنگ قرار گرفته است، گفت: چرا انفعال، این دقیقا وضعیتی است که اتحادیه اروپا اساسا از آن الگوبرداری کرده است.

«الکساندر وویچیچ» رئیس جمهوری صربستان روز شنبه گفت که بلگراد یک درخواست رسمی به فرماندهی ماموریت نیروی کوزوو به رهبری ناتو (KFOR) برای کسب مجوز استقرار ارتش و پلیس صرب در کوزوو ارسال می کند.

روز شنبه نیز صرب های کوزوو به دلیل بازداشت «دژان پانتیک» افسر پلیس سابق که به عنوان مجری قانون در کوزوو کار می کرد، موانعی را در بزرگراه های شمال منطقه برپا کردند.

پانتیک روز شنبه به ظن «تروریسم» در گذرگاه مرزی «یارینجه» در شمال کوزوو بازداشت شد.

معترضان شب هنگام برای محافظت از موانع و سنگرهای ایجاد شده، چادرهایی برپا کردند. پلیس کوزوو نیز به نوبه خود ورود خودروها و عابران پیاده از مرکز صربستان در گذرگاه مرزی بارینجه به این استان را ممنوع کرد.

برخی منابع خبری از تشنج در مناطق صرب نشین شمال کوزوو درپی تبادل آتش نیروهای پلیس کوزوو با مهاجمان ناشناس خبر داده اند.

شماری از صرب‌های معترض روز شنبه نزدیک روستای رودین از توابع میتروویشای شمالی سعی کردند جاده‌ها را مسدود کنند.

این اعتراض‌ها پس از آن شروع شد که شماری از نیروهای صرب پلیس کوزوو ماه گذشته از کار برکنار شدند. به دنبال این ناآرامی‌ها، دو گذرگاه مرزی بین صربستان و کوزوو تا اطلاع بعدی بسته شد.

درپی بالا گرفتن بحران در مناطق صرب نشین شمال کوزوو، «ویوسا عثمانی» رئیس جمهوری کوزوو اعلام کرد انتخابات محلی تا بیست و سوم آوریل آینده به تعویق می‌افتد.

قرار بود این انتخابات هجدهم دسامبر (۷ روز دیگر) برگزار شود. این در حالی است که صرب‌ها گفته‌اند این انتخابات را تحریم می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha