برگزاری مسابقات یکی از روش‌های همگانی کردن قرآن است

قزوین - ایرنا - معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: برگزاری مسابقات حرفه‌ای یکی از روش‌های همگانی کردن قرآن در جامعه به شمار می‌رود که باید به آن بیشتر توجه شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام غلامرضا عادل روز یکشنبه در مراسم اختتامیه مسابقات قرآنی بخش نغمات دینی ویژه خواهران در قزوین افزود: اگر می خواهیم قرآن همگانی شود و در خانواده و جامعه حضور یابد، یک راهش این است به مسابقات حرفه ای قرآن کریم اهمیت دهیم.
معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه توضیح داد: بعد از رحلت رسول مکرم اسلام اتفاقات تلخی افتاد که باعث شد مسیری که پیامبر برای جامعه اسلامی طراحی کرده بودند، منحرف شود و طور دیگری رقم بخورد.
عادل اضافه کرد: پیامبر (ص) به طور مکرر و در جاهای مختلف بحث جانشینی خود را مطرح کرده و حضرت علی (ع) را به عنوان جانشین خود معرفی کردند و در روز غدیر هم علاوه بر بیان این جانشینی، اعلام کردند همه با امیرالمومنین بیعت کنند.
وی اضافه کرد: در آن دوران حدیث جعل کردند و کاری کردند ذهن مردم منحرف شده و فریب بخورند و این را جنگ نرم می گویند، یعنی با دروغ، جوسازی و شایعه پراکنی ذهنیت جامعه و افراد را منحرف کردن و به سمتی بردند که طراحان آن را می خواهند و امروزه هم نمونه اش را زیاد می بینیم.
معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: حرکت زهرا (س) جهاد تبیین بود و این وظیفه ما در هر برهه از زمان است و خروجی جلسات ما از متن قرآن و رفتار و سیره اهل بیت (ع) این است که بدانیم چه کنیم چرا که قرآن کریم هم به ما دشمن شناسی و اخلاق یاد داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha